آفتاب

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تغییر آیین‌نامه تحریم‌ها مطابق با قانون کاتسا خبر داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تغییر آیین‌نامه تحریم‌ها مطابق با قانون کاتسا خبر داد

ایرنا نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آیین‌نامه تحریم‌های این وزارتخانه مطابق با قانون تحریمهای جدید این کشور موسوم به « کاتسا» تغییر یافت.

این وزارتخانه افزود، اصلاح این آیین‌نامه مرتبط با اتباع خارجی است که «از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا به عنوان مقام، مامور یا وابسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شناخته شده باشند».
آیین‌نامه جدید از فردا 31 اکتبر (سه‌شنبه 9 آبان) پس از چاپ در نشریه دولت فدرال آمریکا رسمیت می‌یابد.
قانون کاتسا یا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» ایران را به بهانه «برنامه‌های موشکی، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم» تحریم می‌کند.
این قانون همچنین برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش می‌دهد و تحریم‌های جدیدی هم علیه روسیه به اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع می‌کند.
دولت آمریکا پیش از این درباره بخش‌هایی از طرح کنگره که اختیار لغو تحریم ها را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود؛ با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سرانجام طرح را امضا و آن را تبدیل به قانون کرد.
مقام‌های کشورمان پیش از این در خصوص تبعات اجرای این قانون به آمریکا هشدار داده بودند.
آمریکا در برجام متعهد شده است تا «از هرگونه اقدام مغایر با نص، روح و هدف این توافق» خودداری کند؛ با این حال مقام‌های آمریکایی پیوسته به دنبال توسعه تحریم‌های «غیرهسته‌ای» ایران با هدف افزایش فشارها به کشورمان هستند.

49311

کد N1785492

وبگردی