آفتاب

عرضه طعم تازه‌ای از دفاع مقدس در آثار شاعران

عرضه طعم تازه‌ای از دفاع مقدس در آثار شاعران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس مجالی است تا شاعران، با قلم خود طعم تازه‌ای از دفاع مقدس را در قالب آثار فاخر به نسل جدید عرضه کنند.

به گزارش ایلنا، در اختتامیه کنگره ملی شعر کتاب که عصر امروز ۸ آبان ماه برگزار شد، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی، نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس را مجالی برای شاعران دانست که با قلم خود، طعم تازه‌ای از دفاع مقدس را به نسل جدید عرضه کنند.

متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در عصر حاضر که جوامع با تهدیدهای فرهنگی گسترده‌ای روبرو هستند، بهره‌گیری از گونه‌های مختلف هنری رویکردی فرهنگی برای مقابله با این تهدیدها به شمار می‌رود.

هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی است که گنجینه‌ای باارزش را برای نسل‌های آتی به یادگار گذاشته است و پیوند هنر با موضوع دفاع مقدس، بهترین شیوه برای ایجاد پیوند میان نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس در مقابل تهدیدهای فرهنگی و ماندگاری این میراث گران‌بهاست.

برنامه‌هایی چون نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس مجالی است تا شاعران، با قلم خود طعم تازه‌ای از دفاع مقدس را در قالب آثار فاخر به نسل جدید عرضه کنند.

امید که با تلاش و همت هنرمندان این حوزه و نهادهای فرهنگی، ثبت و ماندگاری این میراث در طول تاریخ فراهم آید.

همت و تلاش ارزنده دست‌اندرکاران این جشنواره را ارج نهاده و از خداوند متعال دوام توفیق همه شاعران، هنرمندان و اهالی ادب و فرهنگ و هنر این مرزوبوم کهن را مسألت دارم.

گفتنی است، نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش لفظ، با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس، کمک به رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی عمومی به‌ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده است

کد N1785407

وبگردی