آفتاب

عکس| رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» /جزئیات همایش اقتدار هوایی ارتش

عکس| رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» /جزئیات همایش اقتدار هوایی ارتش

ایسنا نوشت: سامانه پیشرفته راداری "آفاق" با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از این رادار در تشریح این دستاورد مهم‌دفاعی اظهار داشت: ‌ با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" هستیم.

وی با بیان اینکه رادار مراقبت ساحلی، قابلیت رصد شناورها تا برد ۲۰۰ کیلومتر را دارد، افزود: سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق می‌تواند اهداف هو‌ایی را نیز شکار کند.

وزیر دفاع قابلیت تحرک‌پذیری مناسب و برخورداری از توانمندی‌‌های ضدجنگ الکترونیک  را از دیگر ویژگی‌های این سامانه راداری پیشرفته بر شمرد و اظهار داشت:رادار آفاق می‌تواند همزمان ۱۰۰ هدف شناوری ر‌ا مورد پایش  و ردگیری قرار دهد. .

امیر حاتمی به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع همچنین از پروژه‌ها و سامانه‌های تحقیقاتی شامل سامانه‌های مختلف راداری در زمینه هدایت و کنترل آتش و تصویربرداری راداری، سامانه‌های هدایت و ناوبری شناوری وایستگاهی فرودگاهی، سامانه‌های سوناری کشف و شناسایی مین‌های دریایی و ارتباط سطحی و زیرسطحی و سامانه‌ها‌ی مختلف جنگالی در حوزه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و‌ اخلالگرهای راداری بازدید کرد.

همچنين مهر نوشت:

مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از فردا با شرکت کلیه پایگاه های نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی برگزار می شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله ده ها فروند از انواع هواپیماهای ، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت ۲ روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

اهم اظهارات سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت به اين شرح است:

*در این رزمایش، هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو۲۴ و اف۴، اف۵، اف۷، میگ۲۹، اف۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک های نقطه زن و بمب های هوشمند برد بلند که از روز ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

*تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها در خارج از رینگ پدافندی همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و موشک های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

* انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری،  تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخشهای مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده ای انجام می شود.


29217

 

کد N1785268

وبگردی