آفتاب

عضویت قطر در شورای همکاری لغو شود/ دوحه به تعهداتش پایبند نیست

عضویت قطر در شورای همکاری لغو شود/ دوحه به تعهداتش پایبند نیست

وزیر خارجه بحرین خواستار تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین با انتشار چند توییت در حساب کاربریش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: اقدام درست برای محافظت از شورای همکاری خلیج فارس تعلیق عضویت قطر در این مجلس تا زمانی است که عقلانی تصمیم بگیرد و به مطالبات ما پاسخ دهد و در غیر این صورت ما از اینکه از شورای همکاری خارج شود، خوشحال می‌شویم.

وی در ادامه نوشت: بحرین در شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کند و در کنار قطر که روز به روز به ایران نزدیک‌تر می‌شود، نمی‌نشیند.

وزیر خارجه بحرین در توییت دیگری نوشت: «اگر قطر فکر می‌کند با معطل کردن و فرار کردن از وضعیت کنونی می‌تواند زمان بخرد تا جلسه بعدی شورای همکاری خلیج فارس برگزار شود، اشتباه می‌کند. اگر شرایط همینطور باقی بماند، ما در جلسه شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کنیم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «عدم پاسخگویی قطر به مطالبات و خواسته‌های ما ثابت می‌کند که به شورای همکاری خلیج فارس و میثاق و تعهداتش پایبند نیست.»

وی در ادامه گفت که قطر دولتی است که به مردمش و مردم ما احترام نمی‌گذارد و به رهبران عرب توهین می‌کند و نباید در شورای همکاری خلیج‌فارس باقی بماند.

عربستان و چند کشور عربی دیگر از جمله بحرین و امارات خرداد ماه گذشته روابط خود را با قطر به طور کامل قطع کردند و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند؛ اتهام‌هایی که از سوی دوحه رد شده است.

 

کد N1785253

وبگردی