آفتاب
تحلیلگر روس:

نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم / میان تهران و مسکو بی‌اعتمادی وجود دارد

نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم / میان تهران و مسکو بی‌اعتمادی وجود دارد

یک تحلیلگر و کارشناس روس معتقد است تحلیل‌هایی که درباره روابط ایران و روسیه ارائه می‌شود به علت عدم اعتمادی که میان دو کشور وجود دارد، صادقانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ولادیمیر ساژین» تحلیلگر و کارشناس روزنامه گازاتای روسیه با حضور در میز تخصصی بخش بین‌الملل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص روابط ایران و روسیه و نقش رسانه‌ها در این زمینه پرداخت.

وی در این باره گفت: روابط ایران و روسیه در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلفی چون سیاسی، اقتصادی و به ویژه گردشگری بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه استراتژی گسترش روابط دوجانبه از سوی تهران و مسکو مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: ایران و روسیه در زمینه‌های بسیاری چون دریای خزر و سوریه با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته و هیچ برنامه مشترکی در این باره ندارند.

وی افزود: تنها وجه مشترک در سیاست‌های ایران و روسیه، موضع این دو کشور در قبال غرب است که البته کافی نیست.

وی با بیان اینکه در نگاه مشترک ضد غربی ایران و روسیه نکات جدیدی وجود دارد، تاکید کرد: ایران پس از تحریم‌ها همچنان چشم امیدش به غرب و اتحادیه اروپاست.

این تحلیلگر روس گفت: ایران نقش سیاسی و نظامی مهمی در خاورمیانه و منطقه دارد و پس از توافق هسته‌ای به مرکز سیاست و سرمایه‌گذاری جهان تبدیل شده است و به همین خاطر روسیه نمی‌تواند کشوری که آینده سیاسی و اقتصادی خوبی دارد را نادیده بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه اعتمادی میان تهران و مسکو وجود ندارد، تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار درست مبتنی بر واقعیت این اعتماد را میان ایران و روسیه ایجاد کنند.

 

کد N1785175

وبگردی