آفتاب

روزنامه رسالت:کاش فرزند شهید بهشتی در باره شخصیت انقلابی پدرش حرف می زد

روزنامه رسالت:کاش فرزند شهید بهشتی در باره شخصیت انقلابی پدرش حرف می زد

روزنامه رسالت نوشت:به مناسبت هشتاد و نهمین سال تولد آیت الله شهید بهشتی نشستی با عنوان «درخت تناور» در خانه موزه شهید بهشتی برگزار شد.

 سه تن در آنجا در مورد آيت الله شهيد بهشتي داد سخن دادند؛ يكي از آنها كه در جواني عضو حزب جمهوري اسلامي بود و اكنون به عنوان يكي از اقتصاددانان كشور مطرح است در مورد شهيد بهشتي گفته بود؛ - مديريت شهيد بهشتي منحصر به فرد بود. - شهيد بهشتي در ساحت عمل و نظر، بامبنا بود. - چقدر غم انگيز است كساني راجع به برخورداري زنان از برخي حقوق تشكيك مي كنند.
دومين فردي كه در اين نشست داد سخن داده، گفته بود؛
- شهيد بهشتي در چند جلسه حفظ قرآن را به ما درس مي داد.
- من هفتگي خدمت ايشان مي رسيدم، ايشان يك ساعت وقت مي گذاشت، حتي غلط انشايي ما را مي گرفت.
- متاسفانه در اين سال ها كه هفتم تير فرا مي رسد بيشتر از اينكه از ويژگي شخصيتي ايشان و وجود معنوي اش استفاده كنيم براي بحث هاي سياسي و لعنت فرستادن به مسببان حادثه وقت گذاشتيم. بدون اينكه در زندگي بهشتي كاوش كنيم و بخواهيم از ويژگي هاي زندگي ايشان سردرآوريم.
- ما چقدر در معرفي اين چهره‌ها عقب هستيم.
در پايان هم يكي از فرزندان شهيد بهشتي با اشاره به كتاب بايدها و نبايدهاي اين شهيد گفته بود؛
- اهتمام شهيد بهشتي اين بود كه توانستند مساجد را با كتاب‌هاي ويژه جوانان و نوجوانان مجهز نمايند.


چه خوب بود سخنرانان محترم اين محفل حق شهيد بهشتي را ادا مي كردند و اگر نمي خواستند از شهادت شهيد بهشتي و علل وقوع چنين فاجعه اي بگويند و از شخصيت انقلابي وي تجليل كنند، در همان محدوده انصاف و مروت و دانش خود مي گفتند.
سخنران اول كه يك اقتصاددان است، دسترسي به ديدگاه هاي اقتصادي شهيد بهشتي داشت و مي دانست در آخرين روزهاي عمرش دغدغه پيداكردن راهي براي پيشگيري از تورم و تضمين استقلال اقتصادي كشور به ويژه توليدگندم در داخل به گونه اي كه محتاج بيرون نباشيم را داشت.
دومين سخنران جلسه مي داند يكي از موضوعات اصلي ذهني شهيد بهشتي در 6 ماهه آخر زندگي وي موضوع اختلاف همين سخنران محترم با حزب جمهوري اسلامي اصفهان و درگيري حزب با باند مهدي هاشمي و ممانعت اين باند از فعاليت هاي حزب در استان اصفهان و حتي سراسر كشور بود.
اي كاش سخنران محترم سوم كه فرزند عزيز شهيد بهشتي است قدري در مورد شخصيت انقلابي شهيد بهشتي و نقش تئوريك او در صيانت از مباني نظام و انقلاب سخن به ميان مي آورد و به تفسير اين حرف تاريخي شهيد بهشتي مي نشست که خطاب به دشمن اصلي امام و انقلاب فرمود : «اي آمريكا! از ملت ما عصباني باش و از اين عصبانت بمير.»
...چرا بايد نشستي در تهران، آن هم در خانه شهيد بهشتي برگزار شود و از هر دري سخن گفته شود الا نقش تاريخي شهيد بهشتي در تحكيم فرهنگ انقلاب اسلامي؟! چرا بايد در اين نشست علل و انگيزه ‌هاي شهادت وي واكاوي نشود و اسمي از دشمنان او و انقلاب به ميان نيايد؟ چرا بايد افرادي حتي طمع كنند ويژگي هاي اصيلي چون جهاد، روشنگري، شهادت، ايثارگري و... را در شخصيت يك شهيد بزرگوار كه شهادت وي و يارانش در تاريخ مبارزات ملت ايران نقطه عطف محسوب مي شود، به طاق نسيان بکوبند يا به گونه اي ديگر نشان دهند؟

 

17302

 

 

کد N1785100

وبگردی