آفتاب

نظام سلامت باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود

نظام سلامت باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت در افتتاحیه اجلاس معاونان اجتماعی وزارت بهداشت گفت: نظام سلامت باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود.

به گزارش وبدا، سید محمد هادی ایازی در افتتاحیه اجلاس معاونان اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که حضور کانون‌های اجتماع ‌محور محلات، نقش مهمی در مشارکت مردمی و ارتقا نظام سلامت دارند، افزود: این کانون‌ها با حضور مردم می‌توانند به مسائل مهمی چون سالمندان، معلولان و امثال آن بپردازند و بسیاری از استان‌ها مثل یزد این فعالیت را شروع کردند.

معاون اجتماعي وزيربهداشت گفت: یکی از برنامه‌هایی که دکتر هاشمی در دور دوم مسوولیت خود مطرح کرده‌اند همین موضوع است و باید این رویکرد با قوت در تمام زمینه‌ها پیگیری شود.

ايازي افزود: در قزوین و زنجان هم به شیوه‌ای دیگر این کانون‌ها شکل گرفته است و در تهران هم، بسیار گسترده و متفاوت راه‌ اندازی شده و جزو ۱۰ تجربه برتر در دنیا در این زمینه شناخته شده است.

معاون اجتماعي وزيربهداشت اظهار داشت: درباره مشارکت مردم باید فراتر از سمن‌ها و خیریه‌‌ها کار را دنبال کنیم تا جایی که هر شهروند و ایرانی یک سفیر سلامت باشد. مساله بعد حمایت از سازمان‌های مردم ‌نهاد است و باید بیش از گذشته حمایت شوند و هنوز راه درازی در پیش داریم.

کد N1785069

وبگردی