آفتاب

غلامی را ترامپ به مجلس معرفی نکرده!|چرا وزیر آذری معرفی نشد؟| سئوال ۱۱۸ نماینده از روحانی/حاشیه

غلامی را ترامپ به مجلس معرفی نکرده!|چرا وزیر آذری معرفی نشد؟| سئوال ۱۱۸ نماینده از روحانی/حاشیه

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو، حاشیه‌های جالبی در صحن علنی مجلس به همراه داشت. قاسم احمدی لاشکی یکی از نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی علوم خطاب به مخالفان غلامی گفت: بابا غلامی را ترامپ که به مجلس معرفی نکرده است!

به گزارش خبرآنلاين، او در نقد مخالفان غلامي گفت: برخی به گونه ای درباره وزیر پیشنهادی علوم حرف می زنند که گویی او ایرانی نیست! بابا غلامی را ترامپ که به مجلس معرفی نکرده! همین دکتر روحانی او را به عنوان وزیر به ما معرفی کرده است!

البته يكي از حاشيه‌هاي ديگر اين جلسه،‌ تذكر نادر قاضي‌پور نماینده ارومیه بود. او پس از صحبت‌هاي روحاني در حمایت از دو وزیر پیشنهادی گفت: قرار بود از استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل یک نفر به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: البته رئیس مجلس پیشتر از این گفته بود که یک وزیر از استان زنجان معرفی شده است. اگرچه ما این استان را جزء آذربایجان می‌دانیم اما قرار بود از استانهای آذربایجان شرقی و غربی یک وزیر به مجلس معرفی شود که این اتفاق رخ نداد.

او با استناد به اصل 59 قانون اساسی اظهار داشت: 118 نماینده مجلس سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت دریاچه ارومیه را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند که درخواست داریم اعلام وصول شود.

قاضی پور با بیان اینکه دریاچه ارومیه امروز آخرين روزهای عمرهای خود را سپری می‌کند، گفت: با اعلام وصول این سوال مشخص می‌شود که مجلس دنبال نگرانی‎های مردم هستند.

27217

 

کد N1784741

وبگردی