آفتاب

توجه به ایمنی در صنعت نفت، هم‌پایه اطاعت از دستورهای نظامی است

توجه به ایمنی در صنعت نفت، هم‌پایه اطاعت از دستورهای نظامی است

وزیر نفت، اجرای دستورعمل‌های ایمنی در صنعت نفت را هم‌پایه اطاعت از فرمان‌های نظامی دانست و گفت: یک بی احتیاطی کوچک در صنعت نفت منجر به بزرگترین شرایط اضطرار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه، در همایش تخصصی نقش بسیج در پدافند غیرعامل صنعت نفت، با محور مصون سازی، ضمن ابراز تاسف از درگذشت تعدادی از کارکنان پالایشگاه تهران در حادثه آتش سوزی عصر جمعه (پنجم آبان‌ماه) در برج آیزوماکس اظهار کرد: تیرماه امسال بخشنامه ای ابلاغ کردیم که طی آن اجرای طرح‌های عملیاتی در روزهای تعطیل به دلیل نبود مدیران ارشد به جز در موارد اضطراری ممنوع اعلام شد، زیرا در روزهای تعطیل به دلیل عدم حضور موثر مدیران ذیربط ممکن است میزان دقت و کنترل در عملیات کاهش یابد.

وی درباره ضرورت داشتن پدافند غیر عامل در صنعت نفت گفت: صنعت نفت و پدافند غیرعامل در بسیاری از موارد به هم گره خورده است و پیوندی ناگسستنی دارند.

وزیر نفت افزود: پدافند غیرعامل بدان معناست که ما بدون آن که طرح‌های سخت افزاری سنگین و هزینه‌بری اجرا کنیم، هزینه های ملی را کاهش دهیم و جلو خسارت‌ها را بگیریم.

وی، امنیت ملی کشور را در گرو تولید هرچه بیشتر نفت دانست و تصریح کرد: طرح های افزایش ظرفیت تولید نفت هم برای حفظ امنیت ملی کشور سودمند است و هم برای ثبات منافع مالی منطقه و جهان اهمیت دارد، زیرا در تنگنا قراردادن کشوری که میزان تولید بالایی دارد، دشوار و سبب بروز مشکلات جدی برای کشورهای متقاضی نفت خواهد شد.

وزیر نفت با تاکید بر این موضوع که تهدیدهای ما فقط به خارج از کشور محدود نمی‌شود و از داخل نیز احتمال تهدید وجود دارد، گفت: هوشیاری همه همکاران در صنعت نفت از مهمترین وظایف آنان است و آموزش برای حفظ تاسیسات نفتی از اولویت‌های این صنعت بزرگ به شمار می‌رود.

همایش تخصصی نقش بسیج در پدافند غیرعامل صنعت نفت، با محور مصون سازی بعدازظهر امروز (شنبه، ششم آبان‌ماه) با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدباقر مرتضوی، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و پدافند غیر عامل وزارت نفت، محمدعلی فلاح، فرمانده بسیج وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

در پایان این همایش بسیج وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

کد N1784732

وبگردی