آفتاب

مادرید وزرای دولت را به جای مقام‌های کاتالونیا منصوب کرد

مادرید وزرای دولت را به جای مقام‌های کاتالونیا منصوب کرد

دولت مرکزی اسپانیا پس از انحلال دولت کاتالونیا از سوی نخست‌وزیر، وزرای دولت را به جای مقام‌های کاتالونیا منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، دولت مرکزی اسپانیا در واکنش به اعلام استقلال یک جانبه کاتالونیا حکم به برکناری مقامات این ایالت داده و وزرای دولت مرکزی را به جای آنها منصوب کرد.

بر اساس مصوبه دولت مرکزی که در روزنامه رسمی اسپانیا منتشر شده است، «کارلس پوجدمون»، رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا و معاون وی عزل و به جای آنها «ثریا سائنز د سانتاماریا» معاون نخست وزیر اسپانیا منصوب شده است.

از این پس وزارت خانه های محلی نیز وابسته به وزارت خانه های دولت مرکزی خواهند بود.

دولت مرکزی طی بیانیه ای با اشاره به انحلال دولت محلی کاتالونیا، از برگزاری انتخابات زودهنگام در ایالت کاتالونیا در تاریخ ۲۱ دسامبر و تحویل پست های جدید بعد از این انتخابات خبر داده است.

مقامات محلی کاتالونیا، بدون توجه به اقدامات مادرید، با برگزاری نشستی نسبت به قدم های بعدی این ایالت گفتگو و تبادل نظر کردند. از سوی دیگر اعلام شد که دادستانی کل اسپانیا به اتهام «شورش علیه دولت» علیه کارلس پوجدمون و دیگر اعضای دولت محلی، اعضای هیئت رئیسه مجلس محلی کاتالونیا و آن دسته از اعضای این مجلس که به طرح برگزاری همه‌پرسی رای مثبت داده‌اند، اعلام جرم خواهد کرد.

گفته می‌شود دادگاه قانون اساسی در اسپانیا روز دوشنبه به درخواست دولت مرکزی این کشور تشکیل جلسه خواهد داد و اعلام استقلال از سوی پارلمان محلی کاتالونیا را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

کد N1784544

وبگردی