آفتاب

نگاه مدرن اردکانیان به مقوله آب/ شاخصه مهم اردکانیان تعامل با دولت و مجلس است

نگاه مدرن اردکانیان به مقوله آب/ شاخصه مهم اردکانیان تعامل با دولت و مجلس است

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی از نگاه مدرن و غیر سنتی اردکانیان به مقوله آب سخن گفت.

 علی کاظمی بابا حیدری، رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ با بیان این مطلب که دکتر "رضا اردکانیان" با توجه به مسئولیت هایی که در بخش آب سازمان یونسکو داشته و به همین سبب با مناطق مختلفی از جهان که با مشکل کمبود آب مواجه بودند آشنایی دارد و تجربه مدیریتی وی در این بخش از مناسب بودن وی برای تصدی پست وزارت نیرو خبر می‌دهد، افزود: همانطوری که از برنامه های وی مشهود است و نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بر آن استوار است،  نگاه مدرن و غیر سنتی اردکانیان به مقوله آب و مدیریت وی در بخش آب کشور بر پایه منابع و ذخایر آبی موجود می تواند به چالش کم آبی پایان دهد.

وی با اشاره به این مطلب که استان چهار محال و بختیاری سرچشمه سه رود بزرگ است که باید نگاهی علمی به آن داشت و از کار غیر کارشناسی در این استان پرهیز نمود تا منابع آبی کشور آسیب نبیند، گفت: امیدوارم تیم اجرایی اردکانیان در وزارت نیرو بخصوص در بخش آب که با چالش جدی مواجه است، سنجش، برآورد و پالایش مناسبی در حوضه های آبی نموده و به مقوله آب نگاه بودجه ای داشته باشد.

باباحیدری ادامه داد: متاسفانه برخی استان ها به دلیل عدم این دیدگاه و تفکر، با چالش جدی آب مواجه هستند که به عنوان نمونه استان چهار محال و بختیاری یک از این مناطق است که بسیاری از دشت های آن ممنوعه اعلام شده و سفره های زیرزمینی و ذخایر و منابع آبی آن به دلیل انجام کارهای غیر کارشناسی و حفاری و تونل های بدون برنامه موجب خشک شدن چشمه ها شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو یک وزارتخانه استراتژیک و زیربنایی در زمینه آب و برق است، اظهار داشت: وزارت نیرو به جز بخش آب دارای بخش مهم تری بنام انرژی نیز هست که بایستی انرژی های تجدید پذیر و پاک بیشتری در برنامه های تولید برق آن مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کشورهای اروپایی برای گرمایش و تولید برق به دنبال منابع نفت و گاز نیستند و تلاش می کنند از قدرت لایزال خورشید و باد استفاده کنند که به همین سبب ظرفیت تولید برق برخی کشورها از مرز مگاوات گذر کرده و به گیگاوات رسیده است.

وی با بیان این مطلب که انرژی های پاک به جز تولید برق می توانند در تغییر اقلیم نیز موثر باشند، اذعان داشت: اگر میزان سوخت گاز مصرفی در خودرو ها و نیروگاه ها را کاهش دهیم و به سمت انرژی‌های خورشیدی و بادی حرکت کنیم، بطور حتم کمک موثری در حفظ و نگهداری آب ایجاد شده و تبخیر آب نیز کاهش می یابد.

علی کاظمی باباحیدری از تعامل اردکانیان با دولت و مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم ترین شاخصه وی یاد کرد و در ادامه گفت: اردکانیان در مقابل پرسش های نمایندگان، با آرامش و سعه صدر به نقطه نظرات آنها گوش داده و پاسخ مناسب و علمی را به هر یک ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تعامل بین دولت، وزارتخانه و مجلس برقرار باشد باعث موفقیت هر دو طرف خواهد شد و این تعامل بین وزیر پیشنهادی نیرو و نمایندگان مجلس و دولت به خوبی مشاهده می شود گفت: به همین سبب حضور اردکانیان می تواند موفقیت های پی در پی را برای وزارت نیرو به ارمغان بیاورد.

کد N1784519

وبگردی