آفتاب

روحانی: تروریسم، این معضل بزرگ جهانی باید ریشه‌کن شود

روحانی: تروریسم، این معضل بزرگ جهانی باید ریشه‌کن شود

سفرای جدید فنلاند، فیلیپین، تانزانیا و سریلانکا امروز شنبه ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور استوارنامه خود را به وی تقدیم کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت السلام حسن روحانی استوار نامه سفرای جدید کشور فنلاند، فیلیپین، تانزانیا و سریلانکا را دریافت کرد.

در ادامه اهم اظهارات رئیس جمهور و سفرای جدید را می خوانید؛

 

دیدار با

اهم اظهارات

سفیر جدید فنلاند

حسن روحانی: افزایش ارتباط‌ و همکاری‌های علمی و فناورانه ایران و فنلاند مفید و حائز اهمیت خواهد بود. خوشبختانه امروز ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فنلاندی هم می‌توانند در این بخش‌ها حضور فعال داشته باشند.

کیو نوروانتو: روابط تهران - هلسینکی در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و مقامات عالی‌رتبه دو کشور ارتباط و رایزنی‌های خوبی با هم داشته‌اند. 

*{با اشاره به تعاملات رایزنی‌ها و توافقات انجام شده میان سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و هیأت‌های تجاری ایران و فنلاند}:اهتمام در راستای اجرای توافقات انجام شده، ضرورت دارد.

سفیر جدید اکردیته تانزانیا

حسن روحانی:جمهوری اسلامی ایران علاقمند است سطح روابط و همکاری‌های خود را با تانزانیا افزایش دهد. ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و تانزانیا از جمله در حوزه معادن و انرژی وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار تانزانیا قرار دهد.

مبارک ناصر مبارک: تانزانیا برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران اهمیت بسیار زیادی قایل است، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی بویژه انرژی دارد و امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

سفیر جدید فیلیپین

حسن روحانی: بی‌تردید آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر می‌تواند در تحکیم مناسبات اقتصادی ایران و فیلیپین بسیار مؤثر باشد.  امیدوارم همگی بتوانیم در مبارزه با تروریسم موفق و پیروز شده و روز به روز از دامنه این معضل بزرگ جهانی کاسته و آن را ریشه‌کن سازیم.

ویلفر دو سانتوس: امروز این نیاز را بیش از گذشته احساس می‌کنیم که روابط خود را با تهران بویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر سازیم. امیدوارم با مبارزه مشترک و همگانی شاهد نابودی کامل معضل جهانی تروریسم باشیم.

{ با اشاره به برگزاری اجلاس سران آ. س . آن در کشورش}: جمهوری اسلامی ایران نیز در سطح مناسب در این نشست شرکت می کند.

سفیر جدید سریلانکا

حسن روحانی: بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحرک در مناسبات و همکاری‌های تهران - کلمبو تأکید کرد.

{با اشاره به ضرورت توسعه روابط بانکی ایران و سریلانکا در راستای گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور}: با تلاش مسئولان دو کشور، روابط و همکاری‌های ایران و سریلانکا به نفع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

ام شریف انیس: اهتمام و تلاش برای توسعه و تحرک در روابط همکاری‌های دو کشور ضرورت دارد. توسعه روابط و مناسبات دوستانه با ایران مبنای سیاست خارجی سریلانکا است، سریلانکا خواستار افزایش حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور است.

کد N1784425

وبگردی