آفتاب

فاضل میبدی: روحانی در برخی موارد کوتاه آمده است/ افراد تندرو و افراطی اصولگرایان را خراب کردند

فاضل میبدی: روحانی در برخی موارد کوتاه آمده است/ افراد تندرو و افراطی اصولگرایان را خراب کردند

نامه‌نیوز نوشت: فاضل میبدی گفت: درباره موضوع حصر آن طور که در جریان هستم، قرار است انشالله این موضوع گام به گام حل شود.

محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از جمله روحانیون نواندیشی است که معتقد است در هر حزبی اختلاف نظر وجود دارد، اما مهم این است که در بزنگاه های حساس بدنه هر حزب و جریانی با راس همراه و همدل باشد و هر زمانی که تصمیمی در راس گرفته شد بدنه به دنبال آن تصمیم حرکت کند.

اهم اظهارات فاضل میبدی به شرح زیر است:

* فشارهایی که این روزها در دولت روحانی وجود دارد حتی در دوران اصلاحات هم وجود نداشت. پس باید همدلانه برای رفع این مشکلات تلاش کرد.
* آقای روحانی برای عمل به وعده های پیش از انتخابات خود مشکلی ندارد اما نباید در این زمینه سستی کند. به طور مثال جایگاه زنان و همچنین اهل سنت در کشور جایگاه برجسته ای است و آقای روحانی هم باید دقت کرده و از مدیریت زنان و اهل سنت و اقلیت‌ها در اداره امور کشور استفاده کند. اما متاسفانه ایشان با مشکلاتی روبرو است که عبور کردن از این مشکلات کار دشواری است. البته روحانی در برخی موارد کوتاه آمده است.
* اگر اصلاح طلبان رو در روی هم بایستند یک کار غیر اخلاقی است و قطعا اینگونه نخواهد شد.
*بسیاری از اصولگرایان به روحانی رای دادند. به اصولگرایان نمی‌توان یک دست نگاه کرد. از گروه عماریون و جبهه پایداری گرفته تا کسانی مثل آقای ناطق نوری و لاریجانی و کسانی دیگری که در راس هستند. تضادی که بین آن ها وجود دارد بیش از تضادی است که بین اصلاح طلبان وجود دارد.
*یک سری از افراد تندرو و افراطی اصولگرایان را خراب کردند و به همین دلیل کسانی که در راس این جناح قرار داشته و تا اندازه اعتدالی می اندیشیدند دیگر آن ها را قبول ندارند. فکر می‌کنم در دوره بعدی همین جریان که انتخابات اخیر را به یک مسیر بردند در انتخابات بعدی همینگونه خواهد بود و نسبت به انتخابات این دوره فرق چندانی نخواهد کرد.

27214

کد N1784267

وبگردی