آفتاب

جنبش فتح ادغام با حماس را نپذیرفت

جنبش فتح ادغام با حماس را نپذیرفت

ایرنا نوشت: روزنامه الحیات چاپ لندن روز جمعه گزارش کرد: جنبش فتح با طرح ادغام نیروهای امنیتی جنبش حماس با نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان مخالفت کرد.

این روزنامه چاپ لندن درادامه گزارش خود نوشت، این در حالی است که جبهه دمکراتیک، اقدام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شبه نظامی خواندن گروه های مقاومت را محکوم کرد.

روزنامه الحیات چاپ لندن ادعا کرد منابع فلسطینی فاش ساختند که هیات جنبش فتح حاضر در گفت وگوهای قاهره ضمن مخالفت شدید با درخواست حماس در خصوص ادغام دستگاه های امنیتی خواستار اجازه بازسازی دستگاه امنیتی خود در نوار غزه شد.

این منابع همچنین افزودند: هیات فتح مخالفت خود را با دیدگاه صالح العاروری رئیس هیات اعزامی حماس به قاهره مبنی بر اینکه دستگاه های امنیتی در غزه باید معتقد به مقاومت باشند ، اعلام کرد.

جنبش های فتح و حماس در روز 12 اکتبر جاری میلادی (20مهر 96) پس از 2 روز مذاکره در قاهره، با حضور'خالد فوزی' وزیر اطلاعات مصر توافق آشتی امضاء کردند.

این توافقنامه شامل اقداماتی است که دولت وفاق ملی را قادر می سازد تا از ابتدای ماه دسامبر، مسئولیت های خود را در مدیریت امور غزه و کرانه باختری، بر عهده بگیرد.

مردم فلسطین امیدوارند که توافق آشتی ملی به ماجرای تقسیم جغرافیایی نوار غزه و کرانه باختری وجدایی سیاسی میان دو جنبش فتح و حماس پایان دهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی یک هفته پس از امضای توافق آشتی ملی فلسطین، اعلام کرد که پیش از خلع سلاح حماس وبه رسمیت شناختن این رژیم با حکومت خودگردان وارد مذاکره سازش نخواهد شد.

5252

کد N1784151

وبگردی