آفتاب

آخرین جزییات پرونده تجاوز به اهورا +فیلم | فرق تجاوز جنسی و آزار جنسی چیست؟

آخرین جزییات پرونده تجاوز به اهورا +فیلم | فرق تجاوز جنسی و آزار جنسی چیست؟

آخرین جزییات پرونده تجاوز به اهورا +فیلم | خبر تجاوز به اهورا، پرونده قتل این پسر دوساله رشتی را با حساسیت های بیشتری همراه کرد. بسیاری از مردم گیلان از اقدام وحشیانه قاتل اهورا ابراز خشم کردند. اما پزشکی قانونی هنوز تجاوز به اهورا را مورد تایید قرار نداده است. آنچه پیداست، آزار جنسی اهورا توسط قاتل است، اما اثبات تجاوز به اهورا هنوز تایید نشده است...

بیشتر ببینید: فیلم مستند اهورا ..
بیشتر بخوانید: قاتل اهورا ناپدری او نبود؟

بیشتر بخوانید: عکس خصوصی مادر اهورا را کی منتشر کرد؟

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به موضوع آزار جنسی اهورا کودک مازندرانی گفت: در موضوعات کیفری که در مرحله دادرسی است و هنوز اتهام ثابت نشده و حکمی نیز صادر نشده، احتیاط حکم می کند پزشکی قانونی موضوع را بطور گسترده رسانه ای نکند.
به گزارش آفتاب از سازمان پزشکی قانونی، سیدامیرحسین‌ مهدوی افزود : در پزشکی اساسا به هرگونه رفتار مزاحمت آمیز و دست‌درازی به فرد بدون رضایت فرد، تهاجم جنسی گفته می‌شود؛ تهاجم جنسی طیف گسترده‌ای دارد و صدور احکام قضایی برای فرد مرتکب، نیز به میزان تهاجم و آزار صورت گرفته بستگی دارد و هرچه آزار جنسی شدیدتر باشد، حکم و مجازات نیز سنگین‌تر‌ می‌شود.
وی با بیان اینکه معنا و مفهوم آزار جنسی الزاما تجاوز نیست ،اظهار کرد: یکی از وظایف مهم و حساس پزشکی قانونی، تشخیص تجاوز جنسی است و این مسئله از این نظر که احکام قضایی صادره برای تجاوز شدید‌تر از سایر انواع دیگر آزارهای جنسی است، حائز اهمیت است.
وی افزود: برای تشخیص تجاوز و شناسایی متجاوز، معاینات و آزمایش‌های پیشرفته بسیار زیادی انجام می‌شود تا کمترین خطایی در تشخیص وجود نداشته باشد و در زمینه اهورا نیز،‌ هنوز چیزی به صورت قطعی اعلام نشده است.
مهدوی با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از اتفاقات این چنینی گفت :مهمترین مسئله برای جلوگیری از این اتفاقات، هوشیار کردن کودکان است و باید به کودکان آموزش داده شود که به هیچ‌کس اجازه ندهند با آنها تماس خارج از عرف داشته باشد و همچنین والدین نیز باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه حل مشکلات جوانان برای ازدواج، تاثیرات مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار کرد: در گذشته تهاجم فرهنگی فقط با ماهواره انجام می‌شد اما در حال حاضر با وجود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی،‌ تهاجم فرهنگی بسیار جدی‌تر و گسترده شده است و این مورد بسیار آسیب‌زا است.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به برگزاری ششمین همایش طب و قضا در قم(روز گذشته آغازو امروز درحال برگزاری است) اظهار کرد: ‌همایش طب و قضا یکی از بهترین اقداماتی است که سازمان پزشکی قانونی متولی آن است؛ در گذشته در برخی از مسائل قضایی میان پزشکان و قضات اختلاف نظرهایی وجود داشت و برگزاری این‌ همایش‌ها موجب شده است که زبان و فهم مشترکی میان پزشکان قانونی و قضات ایجاد شود.
وی افزود: خوبشبختانه برگزاری این همایش‌ها موجب شده است تا مشکل بسیاری از پروند‌ه‌هایی قضایی که حل نشده باقی مانده بود، رفع شود و حکم قطعی برای این پرونده‌ها صادر شود.
هفته گذشته خبر فوت اهورا پسر بچه 3ساله اهل رشت به یک موضوع رسانه ای تبدیل شد و براساس آنچه در برخی رسانه ها انعکاس پیدا کرد و فیلم هایی که در فضای مجازی انتشار یافت آمده بود که اهورا مورد تعرض جنسی توسط ناپدری خود قرار گرفته است و بعد از مراجعه به بیمارستان فوت کرد . 
https://hw18.asset.aparat.com/aparat-video/edda5d8eb809c50539c5523467117abf8490120-240p__86286.mp4
کد N1783733

وبگردی