آفتاب

وزیر خزانه‌داری آمریکا: با متحدان منطقه‌ای برای مقابله با تهدید ایران گفتگو می‌کنیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا: با متحدان منطقه‌ای برای مقابله با تهدید ایران گفتگو می‌کنیم

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد واشنگتن برای همکاری با متحدانش در منطقه به منظور مقابله با آنچه تهدیدات ایران خواند، تلاش می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، استیون منوچین در سخنرانی خود در کنفرانس «آینده سرمایه گذاری» در ریاض گفت: تحریم ها و دیگر تدابیر اقتصادی به تلاش های مهم دیپلماتیک نیاز دارد، تا فشارهای اقتصادی برای مقابله با شمار زیادی از تهدیدات، تشدید شود. تحریم هایی را بر افراد و نهادهایی که رسیدن پول و تجهیزات به برنامه هسته ای کره شمالی را تسهیل می کردند، اعمال کردیم. رئیس جمهور آمریکا به خزانه داری اجازه داد تا هر فردی را که از نظام کره شمالی حمایت می کند، تحت پیگرد قرار دهد.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت خود را در این وزارتخانه آغاز کردم، افرادی مرتبط با ایران، سپاه پاسداران و برنامه موشکی این کشور را شناسایی کردیم. ما همچنین نقض حقوق بشر در ایران را زیر نظر گرفتیم. به شماری از کشورهای منطقه سفر خواهم کرد و با متحدان مان درباره راه های همکاری به منظور مقابله با فعالیت های تهدیدآمیز ایران بحث خواهیم کرد. این مسئله شامل تمرکز بر تدابیر قوی علیه حزب الله است که اهداف ایران را در منطقه عملی می کند. از همه نفوذ خود به منظور متوقف کردن شبکه های تامین مالی و فعالیت های آن استفاده خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین به طور مستمر بر متوقف کردن تامین مالی گروه های تروریستی در افغانستان مانند گروه طالبان تلاش می کنیم. تامین مالی این گروه هم از خارج صورت می گیرد. یکی از پایه های اصلی این فعالیت ها و تلاش ها در چارچوب مرکزی صورت خواهد گرفت که به طور مشترک با عربستان، ریاست آن را برعهده داریم.

49311

 

کد N1783602

وبگردی