آفتاب

فرصت طلایی نخست‌وزیر ژاپن برای اصلاحات بیشتر

فرصت طلایی نخست‌وزیر ژاپن برای اصلاحات بیشتر

کارشناسان بر این باور هستند که پس از پیروزی اخیر نخست‌وزیر ژاپن در انتخابات میانه دوره‌ای، وی شانس اعمال اصلاحات اقتصادی و سیاسی ساختاری را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، کارشناسان بر این باور هستند که نخست‌وزیر این کشور فرصتی طلایی برای تغییراتی ساختاری و ادامه روند پیشرفت اقتصادی در این کشور دارد.

در انتخابات میان دوره‌ای هفته گذشته پارلمان ژاپن حزب لیبرال دموکرات و شریک ائتلافی این حزب توانستند به پیروزی برسند و دو سوم از اکثریت ۴۶۵ کرسی را به دست بیاورند.

یک کارشناس ارشد اقتصاد آمریکا و آسیا در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: «تصمیم یک ماه پیش شینزو آبه برای برگزاری انتخابات زودهنگام، هزینه‌های خوبی به همراه داشت. در نتیجه این انتخابات شانس آبه برای اعمال اصلاحات بر قانون اساسی این کشور را قادر می‌کند که رویکردهای قاطعانه‌تری را در قبال سیاست خارجی اتخاذ کند.»

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ژاپن در ادامه افزود: «دو سوم از نمایندگان مجلس باید از هرگونه پیشنهاد با هدف تجدید نظر در قانون اساسی ژاپن حمایت کنند؛‌ اصلاحاتی که باید پس از مجلس از سوی اغلب شهروندان این کشور در رفراندوم سراسری نیز مورد حمایت قرار بگیرند.»

 

کد N1783423

وبگردی