آفتاب

«شی جین پینگ» در قدرت ماند

«شی جین پینگ» در قدرت ماند

شی جینپینگ برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس حزب کمونیست چین انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد؛ شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای یک دوره دیگر به عنوان رهبر حزب کمونیست این کشور انتخاب شد.

حزب کمونیست چین ، شی جینپینگ را برای یک دوره پنج ساله دیگر در راس قدرت انتخاب کرد. شی جینپینگ که در سال 2012 برای یک دوره پنج ساله به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شد، توسط دویست عضو کمیته مرکزی جدید این حزب انتخاب خواهد شد. کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به مثابه پارلمان حزب حاکم چین است که اعضای آن در نشست های کنگره حزب انتخاب می شوند.

 شی جین پینگ همطراز مائو شد


در کنگره امسال حزب کمونیست چین ،نام شی جینپینگ در منشور حزب کمونیست چین آورده شد منشوری که تاکنون فقط نام مائو در آن ذکر شده بود.
شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد: کنگره امسال حزب کمونیست چین که از هفته گذشته در پکن برگزار می شد، کنگره ای کاملا متمایز از کنگره های دیگر بود. چون نام شی جینپیگ برای اولین بار همطراز نام مائو تسه تونگ ، در منشور حزب کمونیست آورده شد. به این ترتیب شی جینپینگ به عنوان قدرتمندترین رهبر چین طی 40 سال گذشته شناخته می شود.

ترکیب جدید رهبری حزب کمونیست چین

حزب کمونیست چین روز چهارشنبه ترکیب جدید رهبری این حزب را معرفی کرد که در راس آن شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، در ترکیب هفت نفره جدید رهبری حزب کمونیست چین، بر خلاف دوره های قبل، جانشین مشخصی برای رئیس جمهور کنونی این کشور مشخص نشده است.
در ترکیب اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین، تغییرات زیادی ایجاد شده است و به جز لی کچیانگ نخست وزیر که سمت خود را حفظ کرده است تغییراتی دیده می شود.

لی ژانشو، ژائو لجی، هان ژنگ، وانگ هونینگ و وانگ یانگ با ارتقای مقام جانشین پنج عضو بازنشسته این کمیته از جمله وانگ کیشان رئیس اداره مبارزه با فساد، شدند. کیشان از چهره های نزدیک به رئیس جمهور چین است.

52310

کد N1783313

وبگردی