آفتاب

جزئیات جلسه امروز مجمع عمومی با اردکانیان و غلامی/جمع‌بندی نهایی فراکسیون امید در جلسه صبح یکشنبه

جزئیات جلسه امروز مجمع عمومی با اردکانیان و غلامی/جمع‌بندی نهایی فراکسیون امید در جلسه صبح یکشنبه

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظر عمومی اعضای این فراکسیون نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو نسبتاً مثبت بوده، تاکید کرد که بخشی از نمایندگان از توضیحات وزیر پیشنهادی علوم قانع شده و برخی از نمایندگان نیز این توضیحات را قانع‌کننده نداستند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید به‌منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو که با حضور غلامی و اردکانیان برگزار شد، اعلام کرد: نشست مجمع عمومی فراکسیون امید از ساعت ۱۶ امروز به‌مدت ۲ ساعت و با حضور وزرای پیشنهادی آقای روحانی برای ۲ وزارتخانه علوم و نیرو برگزار شد.

پاسخ وزرای پیشنهادی به ابهامات نمایندگان

وی افزود: در این جلسه هم آقایان اردکانیان و غلامی نقطه‌نظرات و برنامه‌ها و کارنامه خود در حوزه‌های تخصصی وزارت علوم و نیرو را تشریح کردند و هم نمایندگان عضو فراکسیون، سوالات خود را مطرح کرده و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان را در خصوص مسائل مختلف بیان کردند و وزرای پیشنهادی هم به این سوالات و ابهامات پاسخ گفتند.

اردکانیان از عهده مدیریت وزارت نیرو برمی‌آید

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس درباره نظر عمومی نمایندگان عضو فراکسیون امید درمورد وزیر پیشنهادی نیرو گفت: به هر حال به نظر می‌رسد آقای اردکانیان باتوجه به سوابق مدیریتی و تحصیلی‌اش که در داخل و خارج کشور از تجربیات خوبی چه در حوزه تحصیلی و چه در حوزه اجرایی برخورد است، خواهد توانست از عهده امور این حوزه برآید.

وی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو تجربیات خوبی در حوزه اجرایی و آکادمیک در مورد یکی از بحران‌های اصلی کشور که «بحران آب» است، داشته و به نظر می‌رسد که بتواند با اجرای برنامه‌های خود در این رابطه موثر عمل کند. بنابر این شخصاً معتقدم اردکانیان توضیحاتی مستندل و علمی ارائه شد و درمجموع نیز احساس می‌کنم دیگر همکاران نیز از توضحات وزیر پیشنهادی نیرو قانع شدند.

در بحث مدیریت وزارت علوم، نگرانی‌هایی احساس می‌شود

سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین در تشریح اظهارات وزیر پیشنهادی علوم در این جلسه گفت: در مجموع لازم است، باتوجه به مشکلات عدیده در این حوزه و مطالبات فراوان دانشجویان و دانشگاهیان، نیاز است که مدیریتی خاص در این بخش داشته باشیم که اتفاقاً در این رابطه نیز مسائل بسیاری مطرح شد و نمایندگان سوالات مختلف خود را مطرح کرده و آقای غلامی نیز تا حد امکان به این سوالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مسائل مربوط به انتقادات دانشجویان نسبت به انسداد فضای سیاسی را نیز مطرح کردند، گفت: نمایندگان سوالات بسیاری درباره موضوعات مختلف را طرح کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: با این حال باتوجه به اینکه آقای روحانی بعد از ۲۰ گزینه، به آقای غلامی رسیده و وزیر پیشنهادی علوم عملاً گزینه بیست و یکم رییس‌جمهوری است، قطعاً باتوجه به پیچیدگی‌های فراوان در بحث مدیریت وزارت علوم، نگرانی‌هایی احساس می‌شود.

جمع‌بندی نهایی فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی در جلسه صبح یکشنبه

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که نظر عمومی اعضای این فراکسیون درمورد وزیر پیشنهادی علوم چه بوده است، گفت: بخشی از پاسخ‌های وزیر قانع‌کننده بود و برخی نمایندگان نیز سوالاتی داشتند که به هر حال توضیحات وزیر به این سوالات قانع‌کننده نبود و نمایندگان قانع نشدند.

پارسایی در پایان با بیان این‌که جمع‌بندی نهایی فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه مجمع عمومی صبح روز یکشنبه هفته آینده این فراکسیون انجام خواهد شد، اعلام کرد: احتمالاً نظر نهایی را صرفاً به اعضاء اعلام خواهیم کرد.

کد N1783130

وبگردی