آفتاب

انتخاب گزارشگر ویژه برای تحریم‌های آمریکا علیه ایران

انتخاب گزارشگر ویژه برای تحریم‌های آمریکا علیه ایران

کمیته فرهنگی ستاد حقوق بشر با حضور محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر، علیرضا آوایی وزیر ددگستری ، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها ودیگر مسئولان برگزار شد.


معاون امور بین الملل قوه قضائیه دررابطه بادیده بان حقوق بشر مبنی برا ینکه ایران کودکان افغانی را به جنگ سوریه می فرستد، اظهار کرد: من توصیه می کنم که دیده بان حقوق بشر به نقش بسیار وقیح و خلاف انسانی آمریکا و کشورهای حامی داعش بپردازد که چگونه اقدام به کشتار زنان وکودکان و مردم بیگناه می کنند و خود را معطل این اتهامات واهی نکنند.
لاریجانی تصریح کرد: شما می بینید که این گروه تروریستی که توسط امریکا طراحی و توسط برخی کشورهای منطقه تامین مالی شده وحتی فتوای اسلامی هم برای کارهای خود صادر کرده‌اند چقدر کودک ، زن و مرد بیگناه را به کشتن داده اند.
وی بیان کرد: برای ایران افتخار است که با قدرت در مقابل تروریستها ایستاده و تروریست را مجبوربه عقب نشینی کرده است. به نظر من سازمان ملل باید به جمهوری اسلامی ایران جایزه بزرگی بدهد وبه عنوان یکی ازموفقترین کشورهای دنیا در مبارزه با تروریست مورد قدردانی قرار دهد.


معاون امور بین الملل قوه قضائیه در رابطه با وظایف وتعهدات کشورهای اروپایی در رابطه با برجام بیان کرد:

مادر قضیه برجام 4+1 نداریم بلکه برجام 5+1 است. حالا چه کسانی که انتقاد دارند و چه ندارند ما در زمان تهاجم‌ها پشت سر دولت خودمان ایستاده‌ایم. بنابر این اگر قرار باشد یک کشور مثل امریکا از برجام خارج شود این بدین معنا است که برجام سقوط کرده است.
لاریجانی اظهار کرد: اگر بعد از این اقدام برجام ادامه پیدا کند یعنی برجام یک زنجیر در پای ما است ما و سایرین هر عملی که می خواهند انجام دهند دولت آمریکا به آن کمپانی می گوید که انجام ندهید مثلا شرکت توتال اعلام کرده است که اگر برجام را آمریکا قبول نداشته باشد ما نمی توانیم در ایران کار کنیم.

وی افزود: بنابر این اروپا اگرواقعا برجام را می خواهد باید با دولت آمریکا صحبت کنند و نه با ایران، چون ایران تا این لحظه پای تعهدات خود ایستاده و تخلفی نداشته است. متاسفانه اروپایی‌ها در جلسات مختلف چشم خود را بر روی تخلفات آمریکا بسته‌اند که این موضوع حدی دارد نهایتا اینکه ما در قضیه برجام 4+1 نداریم.

52310

کد N1783023

وبگردی