آفتاب

نهنگ آبی ایرانی؟ | دو دختر اصفهانی چرا خودکشی کردند؟ | «چالشی شبیه نهنگ آبی»

نهنگ آبی ایرانی؟ | دو دختر اصفهانی چرا خودکشی کردند؟ | «چالشی شبیه نهنگ آبی»

نهنگ آبی ایرانی ساخته شد؟ | شب گذشته ارتباط خودکشی دو دختر اصفهانی به بازی نهنگ آبی توسط وزیر ارتباطات تکذیب شد. اما امروز خبری دیگر به گوش می رسد. گفته شده دو دختر اصفهانی در «چالشی مشابه نهنگ آبی» عضو بوده اند. نهنگ آبی ایرانی، یا چیزی شبیه نهنگ آبی، امروز در سخنان رئیس دفتر رهبر انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: دو دختر اصفهانی قبل از خودکشی چه گفتند؟
بیشتر بخوانید: دختر اصفهانی قبل از خودکشی خودزنی کرد .
بیشتر ببینید: فیلم خودکشی دو دختر در اصفهان .

تکذیب ارتباط بازی نهنگ آبی به خودکشی دو دختر اصفهانی پایان ماجرا نبود. امروز موضوع دیگری مطرح شد و آن چالشی شبیه نهنگ آبی بود. گفته شده دو دختر اصفهانی در چالشی شبیه نهنگ آبی عضو بوده اند. موضوع چالش نهنگ آبی ایرانی در سخنان رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفت.
به گزارش آفتاب، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در سخنان خود پیرامون نقش برجسته مساجد در تربیت انسان ها، گریزی به ماجرای نهنگ آبی زد و با انتقاد از آلودگی ها و مشکلات فضای مجازی، به ویژه در کانال های تلگرامی گفت: این کانال‌های تلگرامی واقعا خانواده‌ها را در خطر قرار داده و در اثر همین تبلیغات مسموم، طلاق نیز زیاد شده است و حتی شنیده‌ام چیزی مثل نهنگ آبی درست کرده‌اند.
چالشی مشابه نهنگ آبی
روزنامه جام جم نیز در شماره امروز خود به چالشی مشابه نهنگ آبی اشاره کرده و خودکشی این دو دختر اصفهانی را به این چالش مربوط دانسته بود. این روزنامه نوشت: در حالی که پیش از این علت خودکشی دو دختر دانش‌آموز در اصفهان، بازی اینترنتی «نهنگ آبی» اعلام شده بود اکنون مسئولان انتظامی و خانواده قربانی این ماجرا، صحت این موضوع را مورد تردید قرار داده و علت اصلی حادثه را «حضور این دو دختر در یک چالش اینترنتی» اعلام کرده‌اند.
آن‌طور که به نظر می‌رسد، این دودختر همراه چند نفر دیگر از دانش‌آموزان مدرسه‌شان در یک چالش اینترنتی عضو بودند که هدف این چالش به رخ کشیدن جسارت افراد شرکت‌کننده در آن است. چالشی که برگرفته از بازی نهنگ آبی بود.موضوعی که آموزش و پرورش استان اظهار نظر درباره آن‌را ملزم به بررسی آن در مدرسه اعلام کرد.
جام‌جم، ظهر 29 مهر امسال، دو دختر 15 و 16 ساله با پریدن از بالای پل چمران اصفهان خودکشی کردند. به گفته شاهدان، ابتدا یکی از دختران خودش را به پایین پرت کرد. سپس نفر دوم کمی از لبه پل فاصله گرفت، اما دوباره برگشت و خودش را پایین انداخت. در این حادثه دختر 15 ساله در دم جان باخت و دوستش به‌دلیل شدت جراحات و وخامت اوضاع به بیمارستان منتقل شد. یک روز پس از حادثه، فرمانده انتظامی اصفهان با بیان این که هردوی آنها قبل از پریدن به‌وسیله یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده‌شان خداحافظی کرده بودند، علت این اقدام را انجام بازی آنلاین «نهنگ آبی» اعلام کردند. براساس این بازی، کاربر باید در آخرین مرحله خودش را از ارتفاع به پایین بیندازد.
دیروز اما دادستان و پلیس اصفهان، همصدا با بستگان این دو دانش‌آموز‌ صحت تاثیر «نهنگ آبی» در حادثه را مورد تردید قرار دادند.
کد N1782978

وبگردی