آفتاب

ناگفته های ماجرای قتل اهورا | چه کسی عکس خصوصی مادر اهورا را منتشر کرد؟

ناگفته های ماجرای قتل اهورا | چه کسی عکس خصوصی مادر اهورا را منتشر کرد؟

ماجرای قتل اهورا پسر دو ساله رشتی پس از تجاوز جنسی ناپدری اش، همچنان خبرساز است. وکیل پدر اهورا با اشاره به رفتار بی شرمانه قاتل با اهورا گفت: در عالم حیوانات نیز چنین عملی رخ نمی دهد... او درباره انتشار عکس های خصوصی مادر اهورا گفت: پدر از پخش شدن این عکس ها اطلاع ندارد. جزییات جدید پرونده قتل اهورا را در ادامه بخوانید...

بیشتر ببینید: فیلم مستند اهورا ..
بیشتر بخوانید: قاتل اهورا ناپدری او نبود؟
بیشتر ببینید: حمید عسکری درباره اهورا چه گفت؟ .

تحقیقات در خصوص احتمال تعرض قاتل اهورا به دختر دو ساله خود آغاز شده است.
عزیزی فرد وکیل پدر اهورا در گفت وگویی از آخرین مراحل بررسی روی این پرونده سخن گفت که در ادامه می خوانید:
اخباری مبنی بر اینکه قاتل اهورای 2 ساله در کمتر از 20 روز آینده به دار آویخته می شود منتشر شده است ، آیا رسیدگی پرونده، تمام مراحل قانونی خود را طی کرده و به مرحله اجرا حکم رسیده است ؟
این خبر شایعه ای بیش نیست . قطعا اگر قرار باشد روند رسیدگی به این پرونده جنایی ،مسیر منطقی خود را طی کند حداقل تا سه ، چهار ماه دیگر بررسی ها ادامه دارد به احتمال زیاد 20 روزی که اعلام شده است در خصوص صدور کیفر خواست بوده، همچنان تحقیقات ادامه دارد.
ضد و نقیض هایی در خصوص تعرض به این کودک از سوی شاهدان اولیه حادثه (همسایه ها) با اظهار نظر مراجع قضایی وجود دارد . همسایگان می گویند که همه شواهدحاکی از این است که کودک مورد تجاوز قرار گرفته است ولی مسئولان قضایی این مبحث را تاکنون رد کرده اند، نتیجه دقیق پزشکی قانونی چه حکایتی دارد ؟
نظریه پزشکی قانونی و گفته شاهدان تعرض را بیان می کند، جزییات پرونده را نمی توانیم به صورت کامل بازگو کنیم، وظیفه ما نیست . انتظار می رود دادستان محترم اعلام کنند فقط می توانم بگویم در عالم حیوانات نیز چنین عملی رخ نمی دهد.
در بازجویی ها متهم از اینکه خودش در کودکی مورد تعرض قرار گرفته باشد سخنی گفته است ؟
رفتارهای این فرد به حتم از تاثیراتی روزگاری است که در کودکی بر او گذشته است ولی اینکه در کودکی مورد تعرض قرار گرفته است تاکنون که سخنی نگفته است. در اینجا باید تاکید کنم که از زمان طلاق والدین این کودک، سعی بسیاری از سوی پدرش انجام گرفت تا اهورا نزد وی بیاید و از مادرش دور باشد ولی مادر کودک حتی حاضر نبود بچه را به پدرش نشان دهد و هر دفعه با بهانه ای از دیدار پدر و فرزند ممانعت می کرد. اهورا مثل امانتی در دست مادرش بود و مادر از این امانت به خوبی حفاظت نکرده است ، شکایت پدر کودک از مادرش نیز بر مبنی این سهل انگاری در نگهداری کودک است . این نکته مهم است که روی بدن این کودک آثار سوختگی با سیگار وجود دارد که قدیمی است، پس مادر از کودک آزاری خبر داشته است و سکوت کرده است.
پدر کودک از مادر او به دادگاه شکایت کرده است ، آیا دادگاه تفهیم اتهامی برای مادر تا به امروز داشته است ؟
تفهیم اتهام هنوز نشده است ولی روند تحقیقات ادامه دارد و موضوعاتی از طرف موکلم به بنده اعلام شده که تحت بررسی است و تحت اقدام است و به وقتش که بشود اعلام می کنیم.
در چند روز اخیر، شاهد پخش شدن عکس های شخصی مادر اهورا در فضای مجازی بودیم، کسی در این خصوص دستگیر شده؟ آیا مادر این کودک در خصوص هجمه ای که به سوی وی شکل گرفته است به دادگاه شکایتی در خصوص اعاده حیثت کرده است؟ به هرحال این زن مادر کودک است و به حتم کودک خود را در اختیار قاتل قرار نداده است که بکشد.
پدر از پخش شدن این عکس ها اطلاع ندارد. قطعا این قول را می دهم که از طرف موکل من نبوده است. این تصاویر شخصی، بنا به دلایلی در فضای مجازی که نمی توانیم آن را باز کنم پخش شده است، شاید یک هفته تا دو هفته دیگر دادستان محترم بخواهد مواردی را دراین خصوص بگوید. تا آنجایی که می دانم مادر اهورا از افرادی که در خصوص وی در فضای مجازی سخن گفته یا صحبت هایی که درموردش شده است به دادگاه شکایتی نکرده است.
البته مادر اهورا که در ابتدا از این مرد شکایت نداشت و باور نمی کرد او با کودکش چنین کرده باشد به این باور رسیده است که متهم پسرش را کشته و شکایت خود را به دادگاه تحویل داده است .
اگر حکم قصاص نفس صادر شود، توانایی پرداخت تفاضل دیه وجود دارد؟
به هرحال ما مردم با غیرتی هستیم. مردم گفته اند حتی اگر توانایی پرداخت تفاضل دیده نباشد آنها کمک می کنند.
اعلام شده است که متهم خود دختری هم سن و سال اهورا دارد، آیا تحقیقاتی صورت گرفته است که مشخص کند متهم کودک خود را نیز مورد تعرض قرار داده است یا خیر ؟
تا الان بررسی ها روی نحوه ارتکاب قتل بود، تازه دو روز است بررسی ها روی تعرض شروع شده است. به هر حال، ما به نشانه ها نگاه می کنیم شخصی که به خودش اجازه می دهد به یک بچه تعرض کند و او را به قتل برساند به حتم سوابق ارتکاب رفتار خشونت آمیز دیگری هم داشته است که می تواند به دختر خود نیز آسیب رسانده باشد.
این متهم سابقه بیماری روانی دارد ؟
نتایج پزشکی قانونی نشانه ای از جنون در زمان ارتکاب قتل اهورا را اعلام نکرده است.
برخورد هم سلولی ها با متهم چگونه است؟
تا جایی که اطلاع دارم ایشان در سلول انفرادی هستند.
کد N1782824

وبگردی