آفتاب
آقازاده در گفتگو با ایلنا:

پیش بینی برداشت 185 هزارتن ماهی گرم آبی تا پایان سال

پیش بینی برداشت 185 هزارتن ماهی گرم آبی تا پایان سال

مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی گفت: در صورت مطلوب بودن بارندگی پیش بینی می شود امسال هم 185 هزار تن مانند سال گذشته ماهی گرم آبی برداشت کنیم.

حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم‌ آبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص میزان تولیدات کپورماهیان در کشور اظهار کرد: در تابستان سال گذشته از 16 استان کشور، ما حدود 185 هزار تن ماهی برداشت کردیم اما در سال جاری هنوز برداشت کامل انجام نشده است. زمان برداشت ماهی از اواسط شهریور شروع می شود و تا بهمن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سطح زیر کشت کل کشور 40 هزار هکتار است که سال گذشته از این میزان سطح زیر کشت ما موفق به برداشت 185 هزار تن ماهی گرم آبی شدیم.

آقازاده عنوان کرد: به تناسب میزان بارش در سال ما می توانیم میزان برداشت ماهی را پیش بینی کنیم. اگر بارش خوبی داشته باشیم با وجود اینکه افزایش سطح زیر کشت نداشته ایم اما پیش بینی می کنیم که همان مقدار سال گذشته یعنی 185 هزار تن را برداشت کنیم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی در رابطه با انواع کپور ماهیان خاطر نشان کرد: به کپور ماهیان ماهی های گرم آبی گفته می شود. انواع این ماهی مانند ماهی کپور، آمور و فیتوفاگ و بیکت است که این چهار نوع زیر مجموعه کپورماهیان محسوب می شوند.

وی افزود: این نوع ماهی در استان های گرمسیری مانند گیلان، مازندران، خوزستان، گلستان، یزد، کرمانشاه، جنوب اصفهان و استان هایی که رنج دمایی 6 ماهه بالای 20 درجه دارند قابل پرورش است اما پیک تولید ما در چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان است.

آقازاده در پایان گفت: در صورتی که بارنگی تا بهمن ماه خوب و مطلوب باشد می توانیم به تولید بالای این نوع ماهی در کشور امیدوار باشیم اما همه چیز را میزان بارندگی تعیین خواهد کرد.

کد N1782791

وبگردی