آفتاب
در قرار سبز هفته پایانی مهر؛

پاکسازی طبیعت از خراسان شمالی تا زاگرس

پاکسازی طبیعت از خراسان شمالی تا زاگرس

فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته پایانی مهر ماه را با فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست کشور سپری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالان محیط زیست سراسر کشور در قرار سبز هفته پایانی مهرماه فعالیت‌های گوناگونی را برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

در شهر شوشتر استان خوزستان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی، پاکسازی محوطه ورزشگاه تختی توسط مسئولین و بازیکنان تیم امید اندیشه و پاکسازی مسیر کوهپایه های منطقه تنگ عقیلی توسط اعضای کوهنوردی هامون شوشتر انجام شد.

در شهر شیراز استان فارس صد و چهل وششمین برنامه پاکسازی طبیعت فارس در جشنواره انار ارسنجان انجام شد. این جشنواره سومین سال متوالی است که در راستای حمایت از جوامع محلی و با دستاوردهای بومی منطقه در ارسنجان برگزار می‌شود.

در استان گیلان انجمن بوم بانان گیلان در افتتاحیه‌ی نمایشگاه نقاشی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی سندروم داون شرق گیلان حضور یافتند، که در حاشیه‌ی این نمایشگاه تومار مطالبه رسیدگی و تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از معلولان و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان امضا شد.

در شهر تهران مدرسه‌ی طبیعت «طهران» با هدف ایجاد فرصت رهایی، تجربه‌ی آزادی و شوق بازی در طبیعت برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال پنجمین اردو را در هوای پاییزی به انجام رساند. گل بازی و خاک بازی، پختن نان و بازی در دامان طبیعت از جمله فعالیت هایی است که کودکان در این اردو انجام دادند.

در شهر تهران همچنین شاهین تیوای حسینی از آلمان تا ایران را با هدف به چالش کشیدن استفاده‌ی بیش از اندازه از سوخت های فسیلی با چرخ پیمود، وی یک سال و هشت ماه در راه بود تا چرخش را به موزه‌ی هنرهای معاصر هدیه کند.

در شهر شیروان استان خراسان شمالی بیست و چهارمین همایش پاکسازی طنین پاکبانان شیروان در مسیر میدان انقلاب تا میدان کوهنورد با مشارکت همیاران مردمی انجام شد.

در شهر مشهد استان خراسان رضوی روستای ابرده با همت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی پاکسازی شد.

در شهر خوروبیابانک استان اصفهان پاکسازی طبیعت روستای آبگرم با همت انجمن مهربانان طبیعت بیابانک و همراهی اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان خوروبیابانک و پایگاه بسیج سمیه انجام شد.

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد اعضای نهضت سبز زاگرس درادامه فعالیت‌های‌ انسان دوستانه‌ خود بین دانش‌آموزان‌ کم بضاعت منطقه‌ی جلاله یکی از روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد لوازم التحریر و پوشاک توزیع کردند.

کد N1782748

وبگردی