آفتاب

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵ هزار مدرسه

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵ هزار مدرسه

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵هزارمدرسه با مشارکت بیش از ۹ میلیون دانش آموز در ۴ آبان ماه خبر داد و افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی نوعی تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز علی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس کشور در ساختمان علاقمندان برگزارشد، انتخابات شوراهای دانش آموزی را نوعی تمرین دموکراسی خواند و افزود: درجهان هیچ فعالیتی را سراغ نداریم که دانش آموزان با این میزان مشارکت برای آینده خود تصمیم گیری کند.

وی افزود: شورای دانش آموزی جزء ارکان مدرسه است و نماینده شورای دانش آموزی عضوی از انجمن اولیا مدرسه، شورای دانش آموزی منطقه، استان، مجمع دانش آموزی و مجلس شورای دانش آموزی خواهد بود.

رمضانی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۹۵ هزار مدرسه خبرداد وتصریح کرد: به جز پایه های اول و دوم دوره ابتدایی در سایر پایه های تحصیلی بیش از ۹ میلیون دانش آموز برای انتخاب۶۵۰ هزار دانش آموز عضواصلی شوراهای دانش آموزی در ۴ آبان ماه در انتخابات شرکت می کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، ‌اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به نقش ارزنده دانش آموزان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان نقش بیشتری را در اداره مدرسه ایفا کنند، و شوراهای دانش آموزی نیزبا تعامل بیشتر زمینه فعالیت تشکل های دانش آموزی را در مدرسه فراهم کنند.

وی نهادینه کردن فرهنگ نقادی، تحمل مخالف، هم زیستی مسالمت آمیز و مسئولیت پذیری را از اهداف تشکیل وفعالیت شوراهای دانش آموزی برشمرد وادامه داد: با تشکیل شوراهای دانش آموزی، فعالیت دانش آموزان درحوزه های مختلف از جمله؛ اجتماعی، آموزشی، سیاسی تقویت می شود.

رمضانی اظهارکرد: در مقطع ابتدایی مدارسی که آمار دانش آموزی آنها زیر یکصد نفر است ۵ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ نفر، ۷ نفراصلی و از۱۵۰ نفر به بالا ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و۲  نفرنیزبه عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، اهمیت بزرگداشت روز ۱۳ آبان ماه امسال را بیشتر از سال های قبل دانست وگفت: شرکت گسترده دانش آموزان،‌ تشکل ها، اولیا و فرهنگیان در راهپیمایی، نواختن زنگ استکبارستیزی در همه مدارس، قرائت وصیت نامه شهدا، برگزاری نشست های سیاسی واجتماعی واجرای سرودهای دانش آموزی ازجمله برنامه های امسال مراسم یوم ا... ۱۳ آبان خواهد بود.

کد N1782600

وبگردی