آفتاب

کارگران پارس پامچال مدعی هفت ماه مزد معوقه‌اند/کارفرما: این ادعا صحت ندارد

کارگران پارس پامچال مدعی هفت ماه مزد معوقه‌اند/کارفرما: این ادعا صحت ندارد

در حدود ۶۰ کارگر کارخانه «پارس پامچال » که در زمینه تولید انواع رنگ، پوشش‌های صنعتی و مواد اولیه شیمیایی فعالیت دارد، حدود ۷ ماه مزد معوقه طلبکارند .

جمعی از کارگران کارخانه پارس پامچال در تماس با ایلنا گفتند که در حدود ۶۰ کارگر هستیم که نزدیک به  ۷ماه معوقات مزدی داریم و در عین حال در سال جاری چندین ماه حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

از قرار معلوم درسال جاری کارفرما فقط مبالغ بسیار کمی را به صورت الحساب به کارگران پرداخت کرده است.

کارگران یاد شده مدعی اند کارفرمای کارخانه پارس پامچال نسبت به پرداخت معوقات مزدیشان (علارغم آنکه در زمینه تولید وفروش محصولات کارخانه مشکلی ندارد ) بی‌توجه است و برای همین اکنون نگرانند که با ادامه این وضعیت بر معوقات مزدی‌شان افزوده شود.

آنها یادآور می‌شوند که در اعتراض به شرایط موجود بارها مشکلات خود را  به مسئولان شهرستانی واستانی انتقال داده‌اند  اما همچنان در عملکرد کارفرما تغییری مشاهده نشده است.

کارخانه پارس پامچال که از حدود نیم قرن پیش در زمینه  تولید انواع رنگ، پوشش‌های صنعتی و مواد اولیه شیمیایی در شهرک صنعتی البرز استان قزوین فعالیت دارد و به گفته کارگران آن محصولات این کارخانه قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه را دارد.

در این زمینه «حسین مرزی »مدیر عامل کارخانه «پارس پامچال با بیان اینکه هر چند ماه یکبار دستمزد کارگران عقب وجلو می شود، گفت: کارگران خلاف واقع صحبت کرده اند ومی‌خواهند جو سازی کنند.

او در نهایت از دادن پاسخ روشن‌تر به سوالات خبر نگار ایلنا در رابطه با وضعیت کارخانه و مشکلات آنها خودداری کرد.

کد N1782430

وبگردی