آفتاب
معاون شرکت دولتی نفت عراق در گفت‌وگو با ایلنا:

گازرسانی به نیروگاه برق بغداد و ساخت انبار نفت فاو به پیمانکاران ایرانی واگذار شد

گازرسانی به نیروگاه برق بغداد و ساخت انبار نفت فاو به پیمانکاران ایرانی واگذار شد

ولید وادی گفت: احداث خط لوله گاز ایران به نیروگاه برق بغداد و ساخت انبارهای نفت در فاو توسط شرکت‌های ایرانی اجرا خواهد شد.

کریم ولید وادی، معاون شرکت دولتی پروژه‌های نفت عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت مشترک دو کشور گفت: ما دارای دوازده میدان مشترک نفتی با ایران هستیم که نیمی از آنها فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین بخش همکاری دو کشور در حوزه نفت از لحاظ مالی و فنی است  که ما می‌توانیم از تجربیات شرکت‌های ایرانی در خصوص پروژه‌های نفتی و گازی استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت عراق در خصوص مهم‌ترین مشکل شرکت‌های نفتی ایران در عراق گفت: الان واریز پول به حساب شرکت‌های ایرانی اصلی‌ترین مشکل برای ما است. از یک طرف ما نمی‌توانیم به دلار پول پرداخت کنیم و از طرف دیگر کاهش بودجه سبب شده که قدرت مالی ما کاهش پیدا کند البته مطابق مذاکراتی که با برخی از شرکت‌های ایرانی کرده‌ایم قرار شده به صورت علی‌الحساب و در چند قسط هزینه پیمانکارهای ایرانی پرداخت شود.

وی ادامه داد: پروژه پالایشگاه کربلا که ارزش آن سه میلیارد دلار است به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است. درحالی‌ که پیش از این یک شرکت کره‌ای بر روی آن کار می‌کرد. اما امیدواریم از سال آینده میلادی یک کنسرسیوم ایرانی مدیریت آن را به عهده بگیرد.

وی در مورد آخرین همکاری‌های دو کشور گفت: احداث خط لوله گاز ایران به نیروگاه برق بغداد و ساخت انبارهای نفت در فاو توسط شرکت‌های ایرانی اجرا خواهد شد.

معاون شرکت دولتی نفت عراق در پایان تصریح کرد: دولت عراق تمایل دارد که شرکت‌های ایرانی در حوزه نفت سرمایه‌گذاری کنند اما آنها باید شرایط و تگناهای مالی ما را نیز درک کند و اگر بتوانیم بر سر پرداخت هزینه‌ها توافق کنیم، عراق پروژه‌های جذابی برای شرکت‌های نفتی ایران دارد.

کد N1782409

وبگردی