آفتاب
برای جذب نوازنده

ارکستر مجلسی ایران فراخوان داد/ کنسرتی برای آغاز سال نو میلادی

ارکستر مجلسی ایران فراخوان داد/ کنسرتی برای آغاز سال نو میلادی

مدیر ارکستر مجلسی ایران از اعلام آمادگی این مجموعه برای جذب نوازنده در تمامی سازهای رپرتوار موسیقی جهانی برای برگزاری کنسرت ویژه خبر داد.

منیژه صهبایی مدیر ارکستر مجلسی ایران که از چندی پیش فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مجموعه ارکستر مجلسی ایران تصمیم دارد در برنامه های متعددی که در آینده دارد از نوازندگان جدید برای حضور در ارکستر دعوت کند و تمامی نوازندگانی که تجربه اجراهای ارکسترال و توانایی اجرای رپرتوارهای موسیقی کلاسیک را داشته اند، می توانند برای انجام آزمون های اولیه به فراخوان منتشر شده ارکستر مجلسی ایران در فضای مجازی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آنچه ما برای حضور نوازندگان جدید ارکستر مجلسی ایران در نظر گرفته ایم، حضور پروژه ای در جلسات تمرین و سپس کنسرت هاست که در حوزه سازهای زهی و سازهای بادی برنجی نیز انجام می پذیرد. توانایی نوازندگان باید در سطحی باشد که که بعد از چند جلسه تمرین سه ساعته بتوانند رپرتوار مورد نظر ما را روی صحنه اجرا کنند. البته آنچه برای کنسرت پیش رو در نظر گرفته عمدتا روی نوازنده های سازهای زهی است اما تا چندی دیگر از نوازندگان متقاضی سازهای بادی نیز استفاده می کنیم.

مدیر ارکستر مجلسی ایران در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: دی ماه امسال همزمان با آغاز سال نو میلادی تازه ترین کنسرت ارکستر مجلسی ایران با شکل و شمایلی ویژه به رهبری منوچهر صهبایی میزبان علاقه مندان موسیقی کلاسیک خواهد بود.

ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی و مدیریت منیژه صهبایی فرورین ماه سال ۹۶ با هدف ارایه موسیقی کلاسیک جهانی و ارتقای فرهنگ شنیداری اعلام موجودیت کرد. این مجموعه موسیقایی روزهای هشتم و نهم تیر ماه امسال اولین کنسرت رسمی خود را در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

کد N1782388

وبگردی