آفتاب
ولایتی:

نیمی از تمدن اسلامی مدیون ایرانی‌ها است

نیمی از تمدن اسلامی مدیون ایرانی‌ها است

اردبیل - رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نیمی از تمدن اسلامی مدیون ایرانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: تحقیقات گسترده گویای این موضوع است که ایران سهمی ۵۰ درصدی در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد.

وی افزود: ثروت ایرانی ها تمایل قابل توجه به تحصیل است و در هیچ کشوری به این میزان علاقه مندی به تحصیل علم و دانش مشاهده نمی شود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:  نتیجه این اشتیاق موجب شده که امروز بزرگ ترین و عمیق ترین مرکز الاهیات و علوم ینی در کل دنیا شهر قهم باشد.

ولایتی با بیان اینکه دقیق ترین تقویم شمسی همان تقویم جلایی است، ادامه داد: امروز ضروری است با حفظ این ثروت دانشگاه ها در تولید علم رسالت خود را ایفا کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در مقابل دانشگاه ها شاهد فروش رساله و مقاله هستیم، اضافه کرد: ضروری است دانشگاه رویکرد خود در تولید علم را با جدیت دنبال کند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف دانشگاه را ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که دانشگاه محل فرهنگ و علم باشد.

ولایتی تصریح کرد: دانشگاه همچنان که می بایست محل اعتقاد باشد باید در حوزه پژوهش و علم نیز فعالیت کند و امروز دانشگاه ها می بایست به این موضوع توجه داشته باشند.

کد N1782189

وبگردی