آفتاب

رهبر مخالفان در روسیه آزاد شد

رهبر مخالفان در روسیه آزاد شد

رهبر مخالفان در روسیه پس از سه هفته بازداشت آزاد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان در روسیه امروز –یکشنبه- اعلام کرد که پس از نزدیک به سه هفته بازداشت از زندان آزاد شده است.

ناوالنی اواخر ماه سپتامبر گذشته از سوی پلیس روسیه بازداشت شد و به مدت ۲۰ روز به اتهام نقض مکرر قانون از طریق سازماندهی نشست‌های عمومی و تظاهرات اعتراض‌آمیز بازداشت شده بود.

ناوالنی پس از آزادی، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در نظر دارد در یک نشست سیاسی در شهر آستارخان در جنوب روسیه سخنرانی کند. این نشست قرار است امروز برگزار شود.

همچنین امروز بنری روی پلی نزدیک کاخ کرملین نصب شده بود که از مردم می‌خواست به «ناوالنی رای دهند و از شر «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه خلاص شوند.»

ناوالنی امیدوار است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ روسیه شرکت کند،‌ این در حالی است که کمیسیون اصلی انتخابات روسیه شرایط وی را به دلیل گذراندن زندان برای شرکت در این انتخابات غیرقانونی اعلام کرده است. وی اما معتقد است که این بازداشت با انگیزه‌های سیاسی بوده است.

اوایل ماه جاری میلادی دادگاه عالی حقوق بشر اروپا با صدور حکمی بازداشت ناوالنی به دلیل تقلب در سال ۲۰۱۴ را خودسرانه و غیرمنطقی خواند و به روسیه دستور داد که به وی غرامت پرداخت کند.

پوتین تاکنون از اظهارنظر درباره اینکه برای چهارمین بار در انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه شرکت خواهد کرد یا نه خودداری کرده است. انتظار می‌رود در صورتی که وی در این انتخابات شرکت کند، به پیروزی خواهد رسید.

 

 

 

 

کد N1782170

وبگردی