آفتاب
هیات رئیسه نباید سمبلیک باشد؛

درودگر:امکان تغییر سهمیه تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر وجود ندارد

درودگر:امکان تغییر سهمیه تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر وجود ندارد

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه این هیات نباید سمبلیک باشد و کارش به امضا کردن محدود شود، گفت: خودمان هم نفهمیدیم سهمیه‌های صعود چند تیم مصوب شده بود.

صادق درودگر در گفتگو با خبرنگار مهر، به بحث سهمیه های تیم های صعود کنند به لیگ برتر پرداخت و تاکید کرد امکان تغییر سهمیه ها در میانه فصل وجود ندارد. درودگر همچنین با بیان اینکه حسابهای سازمان لیگ همچنان مسدود است، گفت: خودمان هم نفهمیدیم قبلا تعداد سهمیه های صعود به لیگ برتر دو و نیم تیم مصوب شده بود یا خیر!

مشروح گفتگوی درودگر در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر - مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش اعلام کرد طرح تعداد تیم های صعود کننده به لیگ برتر مجددا بررسی می شود و احتمال دارد دو و نیم تیم به لیگ برتر صعود کنند. آیا چنین موضوعی به اطلاع هیات رئیسه سازمان لیگ رسیده است؟

- صادق درودگر: قبل از آنکه ما به سازمان لیگ بیاییم، آقای شیرازی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مصاحبه ای گفت که تعداد تیم های صعود کننده مصوب شده است. حتی اگر این موضوع مصوب هم نشده باشد، دیگر نمی توانند تعداد سهمیه ها را کم و زیاد کنند چرا که مسابقات شروع شده است. بعدا که تکذیب شد و گفتند مصوب نشده است. من خودم که عضو هیات رئیسه هستم نفهمیدم قبلا مصوب شده بود یا نه!

ما هم شنیدیم که گفتند قبل از آنکه ما بیاییم مصوب شده و برده اند هیات رئیسه فدراسیون که مصوب کنند و گویا آنجا هم نشده است. حتی اگر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کند، در میانه فصل نمی شود به تعداد سهمیه ها اضافه کرد. این طرح می رود برای فصل آینده. برای این فصل هر کاری که باید می شده، شده است. تیم ها بر اساس آیین نامه، کارشان را شروع کرده اند و طبیعی است الان تیم ها نمی توانند با شرایط جدید کار را ادامه بدهند.

* با این حساب تعداد سهمیه تیم های صعود کننده به لیگ برتر ۲ تیم است؟
- به اعتقاد بنده اینطور است.

* پس با این حساب چرا رئیس فدراسیون از احتمال تغییر تعداد سهمیه ها خبر داده است؟
- من صحبتهای تاج را نخوانده و ندیده ام. آنچه که من می دانم این است که قبل از شروع مسابقات باید در آیین نامه به صورت شفاف تعداد تیم های صعود و سقوط کننده مشخص شود.

* شما تاکنون در سازمان لیگ چند جلسه داشته اید و موضوع این جلسات چه بوده است؟
- ما دو جلسه داشتیم. یکی با حضور تمام اعضا و دیگری با حضور اکثریت. در یکی از این جلسات درباره بازیکنان خارجی لیگ صحبت شد و قرار شد طرحی در اینباره داده شود. موضوع دیگر هم مسائل رفاهی بود.

* آیا حساب سازمان لیگ همچنان مسدود است؟
- بله حساب سازمان لیگ مسدود است ولی مسئولان دارند پیگیری می کنند این مسئله حل شود.

* موضوع دیگر مرتبط با سازمان لیگ بحث باشگاه نفت و مشکلات این تیم است. چرا سازمان لیگ با علم به مشکلات این باشگاه، مجوز فعالیتش را در لیگ صادر کرد؟
- باید بگویم موضوع نفت تهران در هیات رئیسه طرح نشده است. هیات رئیسه سازمان لیگ یک گروه سمبلیک نیست که چند وقت یکبار دور هم جمع شویم و بعضی ورقها را امضا بزنیم و بعد خداحافظ. تیمی که می خواهد در لیگ برتر شرکت کند، علاوه بر هیات فوتبال و اداره کل ورزش استان، حتما باید صلاحیتش در سازمان لیگ هم تایید شود. در آغاز کارم در هیات رئیسه، این موضوع را گوشزد کردم که کسانی که در لیگ سرمایه گذاری می کنند باید اهلیت لازم را داشته باشند. ما در این زمینه قدم مثبتی بر نداشته ایم. حتما باید تضمین های لازم از باشگاه ها گرفته شود. فکر نکنید اگر یک باشگاه واگذار شد، هر کسی می تواند برای خرید اقدام کند. هرکسی می آید باید ضمانتهای لازم را بدهد و مستمر در لیگ حضور داشته باشد.

در گذشته تیم هایی مثل بانک ملی، هما، برق شیراز، تراکتورسازی و ... تا سالهای سال در فوتبال کار کردند ولی متاسفانه باشگاه های خصوصی به صورت جرقه ای می آیند و هزینه های بالایی انجام می دهند و بعد محو می شوند. اگر باشگاه های خصوصی به این شکل نمی آمدند، رقم قرارداد بازیکنان اینقدر بالا نمی رفت. بعضی از مدیرانی که می آیند، تجربه لازم را ندارند و هفته ای یک مربی عوض می کنند. آنها انباشت بدهی زیادی هم به بار می آورند و مقررات فوتبالی را هم نمی دانند. سرمربی نفت با یک شرکت قرارداد بسته است و با باشگاه قرارداد نبسته است. این معنا ندارد. این شیوه جدیدی است. خودم متعجب شدم و اینکه چطور پذیرفته شده تعجب انگیز است.

* راهکار این مسئله چیست؟
- باید به اهلیت خریداران باشگاه ها توجه شود وگرنه لیگ با خطر انحلال مواجه می شود و تیم های دیگر هم دچار شک و شبهه می شوند. شما نگاه کنید یک نفر می خواهد برای یک هفته از کشور خارج شود، برای گرفتن ویزا باید صورت حساب مالی بیاورد؛ تازه این یک کار انفرادی است در حالی که فوتبال عمومی است و قشنگ نیست هرکسی بیاید و بگوید من مالک یک تیم هستم. هیات رئیسه باید درباره سیاست گذاری های کلی نظر بدهد و این کار را در سازمان لیگ خواهیم کرد. اینکه در این مورد انجام نشده ما مقصریم. خود من به عنوان عضو هیات رئیسه مقصرم و باید بیشتر کنیم.

کد N1782156

وبگردی