آفتاب
در جلسه شورای شهر مطرح شد:

تردد کامیون‌های روباز حمل زباله در کیانمهر/ شهروندان ناراضی هستند

تردد کامیون‌های روباز حمل زباله در کیانمهر/ شهروندان ناراضی هستند

کرج - تردد کامیون‌های روباز حمل زباله در کیانمهر که دغدغه جدی ساکنان بوده و نارضایتی آن‌ها را به دنبال داشته، موضوعی بود که در جلسه شورای شهر مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبیونی در هجدهمین جلسه شورای شهر کرج که صبح یکشنبه برگزار شد در نطق پیش از دستور به بازدید از منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: احداث تقاطع جاده قزالحصار و بلوار امیرکبیر که برای عابران پیاده مشکلاتی ایجاد می‌کند، نبود پل‌های عابر پیاده و نگرانی خانواده‌ها برای عبور و مرور فرزندانشان ازجمله مسائلی بود که در این بازدید از سوی ساکنان مطرح شد.

رئیس شورای شهر کرج کمبود فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی را ازجمله مسائل اساسی این منطقه بیان کرد و گفت: با توجه به جمعیت قابل‌توجه این منطقه کمبود مراکز مذهبی و مسجد ازجمله موارد مطرح‌شده توسط ساکنان کیانمهر بود، متأسفانه در حال حاضر تنها یک مسجد فعال در این منطقه وجود دارد.

نبیونی اعلام کرد: نحوه تردد کامیون‌های حمل زباله در این منطقه به دلیل روباز بودن نگرانی و دغدغه‌های جدی را برای ساکنان به وجود آورده است؛ از طرفی باید این امر نیز موردتوجه قرار گیرد که تکمیل پروژه نهر «سیاه جوب» ازجمله درخواست‌های شهروندان است که باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

نبیونی پیرو تشریح مسائل و معضلات موجود در منطقه کیانمهر، گفت: از شهردار کلان‌شهر کرج درخواست می‌شود توجه ویژه‌ای به موضوعات و مسائل یادشده در خصوص مشکلات ساکنان کیانمهر داشته و نسبت به برطرف کردن این مشکلات وارد عمل شود.

بیش از ۹۹ درصد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در کلان‌شهر کرج عملیاتی نشده استاحد رسولی دیگر عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با اعلام اینکه متاسقانه تاکنون بیش از ۹۹ درصد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در کلان‌شهر کرج عملیاتی نشده است، گفت: باید این مشکل برطرف شود، توجه به این مقوله مهم امری ضروری و حیاتی است.

وی گفت: تا چه زمانی بایستی در شهر صاحب پرونده‌هایی شویم که ارزشی برای شهرداری ندارد، متأسفانه ۹۰ درصد ضوابط شهری کرج به سبب موضوع دو نقشه‌ای زیر سؤال رفته و اجرایی نمی‌شود.

در بررسی مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج لایحه‌ای از شهرداری در ارتباط با پروژه جدول‌گذاری و آسفالت شهرک ایثار و در کنار آن احداث یک معبر جدید با افزایش ردیف اعتباری تا سقف ۲۱ میلیارد ریال به‌صورت تهاتر و به همین میزان اختصاص بودجه از ردیف تملکات شهرداری منطقه دو مطرح شد که درنهایت مصوبه کمیسیون عمران که با آن مخالفت شده بود، به تصویب رسید.

یدالله احمدی پرگو معاون معماری شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در جنوب شهرک بنفشه واحدهای مسکونی برای خانواده‌های شهدا در مجاورت خط راه‌آهن ایجادشده است که جدول‌گذاری و آسفالت خیابان‌ها انجام‌شده است، گفت: اما برای ایجاد یک معبر ۳۵ متری با توجه به اینکه اعتبار آن منظور نشده است نیاز به‌ردیف اعتباری ۲۱ میلیارد ریالی است چراکه این میزان بودجه در بودجه ۹۶ شهرداری کرج در نظر گرفته‌شده بود.

تشکیل مجموعه بازآفرینی بافت‌های فرسوده تپه «مرادآب» پیشنهاد شده استمهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج در مخالفت با این لایحه با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی مهم‌تری برای رسیدگی در این منطقه وجود دارد؛ افزود: طی بازدیدی که از منطقه دو شهرداری کرج داشتیم متوجه شدیم که مشکلات نزدیکی راه‌آهن شیخ‌آباد به زندگی شهری مردم اولویت بیشتری دارد که بهتر است این ردیف اعتباری بدین منظور هزینه شود.

اما در ادامه جلسه علنی شورا طرح ساماندهی تپه «مراد آب» از دیگر مسائل مطرح‌شده بود که توسط اعضا موردبررسی قرار گرفت.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرج دراین‌باره گفت: تشکیل مجموعه بازآفرینی بافت‌های فرسوده تپه مرادآب پیشنهادشده است و بنا شد طی جلسه‌ای به بحث و بررسی در این خصوص بپردازیم.

رسولی با اعلام اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بنا است دفاتر بازسازی بافت‌های فرسوده در رابطه با این پروژه راه‌اندازی شود، تصریح کرد: این پروژه برای کمیسیون عمران و سرمایه‌گذاری ابهاماتی دارد که باید این ابهامات بررسی و برطرف شود بدون شک تا زمانی که ابهامات طرح برطرف نشود امکان ورود به این مهم وجود ندارد.

فرج‌الله ایلیات عضو شورای شهر کرج نیز در این خصوص با اشاره به اینکه هیچ معبری در پروژه بزرگ ساماندهی تپه مرادآب وجود ندارد، تأکید کرد: بایستی هر چه سریع‌تر معابر لازم و اساسی برای تپه مرادآب ایجاد شود تا زیرساخت‌ها ضروری در خصوص سرمایه‌گذاری با سرعت بیشتری نسبت به گذشته محقق شود.

ساماندهی تپه مرادآب شاید وقتی دیگر

وی با تأکید بر اینکه معابر لازم باید تا یک سال آینده راه‌اندازی و ایجاد شود، تأکید کرد: اگر تحقق این مهم به بودجه متمم نیاز دارد باید در بودجه سال بعد پیش‌بینی و جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود[span dir='LTR'].

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در واکنش به نظرات ایلیات در خصوص معابر اصلی منطقه اسلام‌آباد که تپه مرادآب در آنجا مستقر است، گفت: بحث اجرای معابر و شبکه‌های اصلی تپه مرادآب پیش‌بینی‌شده و در طرح در آستانه شروع شدن است.

محمدحسین خلیلی اردکانی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز دراین‌باره گفت: تپه مرادآب به‌عنوان نگینی در شهر مطرح است، طی ۱۵ سال گذشته تاکنون تحولات اساسی در این بخش صورت نگرفته درحالی‌که این منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج با اشاره به مشکلات موجود در حوزه شهرسازی، منظر حمل‌ونقل همچنین ترافیک در کلان‌شهر کرج، ادامه داد: باید این بررسی و رفع مسائل یادشده به شهرداری کرج تفویض شود.

کد N1782145

وبگردی