آفتاب

اعلام آمادگی جیمی کارتر برای سفر به کره‌شمالی

اعلام آمادگی جیمی کارتر برای سفر به کره‌شمالی

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا از تمایل خود برای سفر به کره‌شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق آمریکا از تمایل خود برای سفر به کره‌شمالی با هدف تلاش برای حل و فصل بحران فزاینده میان پیونگ یانگ و واشنگتن خبر داد.

وب سایت روزنامه نیویورک تایمز امروز –یکشنبه- با اعلام این خبر نوشت که کارتر ۹۳ ساله در مصاحبه‌ای که در خانه‌اش در ایالت جورجیا انجام شده بود در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اکنون زمان آن رسیده است که یک ماموریت دیپلماتیک دیگر انجام دهد، به تایمز گفته است که «من به کره‌شمالی می‌روم، بله».

کارتر،‌ رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ در این سمت حضور داشت، گفت که با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در این باره صحبت کرده اما پاسخ منفی شنیده است.

تایمز به نقل از کارتر می نویسد: «من به او گفتم که اگر به من احتیاج داشته باشند، در دسترس هستم.»

کارتر با بیان اینکه برخی در واشنگتن در نتیجه لفاظی‌های میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نگران شده‌اند،‌گفت: «خیلی زیاد از شرایط واهمه دارم.»

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در ادامه در این باره گفت: «آنها می‌خواهند نظام خود را حفظ کنند و ما خیلی زیاد روی نفوذ چین بر کره‌شمالی به ویژه کیم حساب کرده‌ایم.»

وی در ادامه با غیرقابل پیش‌بینی خواندن رهبر کره‌شمالی عنوان کرد که از این که کیم فکر کند ترامپ  علیه وی عمل خواهد کرد، نگرانی دارد و فکر می‌کند می‌تواند اقدام پیشگیرانه‌ای در این زمینه صورت دهد.

 

 

 

 

کد N1781980

وبگردی