آفتاب

برنامه کارکردی- عملیاتی در خانواده بزرگ تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منوط به آمار است

برنامه کارکردی- عملیاتی در خانواده بزرگ تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منوط به آمار است

علی ربیعی وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی درآستانه اول آبان ، روز آمار و برنامه ریزی پیامی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی درآستانه اول آبان ، روز آمار و برنامه ریزی پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیراست :

یکی از ابزارهای مهم تحقق قاعده ‹‹ شفافیت ›› در هر جامعه ای، در دسترس بودن آمار و داده های آماری دقیق، مستند، عینی و همینطور وجود نظم و ثبات زمانی در عرضه این مهم است. معتقدم شفافیت به شهروندان این امکان را می دهد تا آگاه تر باشند و به بی پرده گویی تشویق شوند. در این صورت، رسالت تاریخی آمار به مثابه چراغی فروزان برای تحلیل وضعیت آینده، روشن‌کردن نقاط تاریک تصمیم‌گیری های صریح و بی‌ابهامِ فرد تصمیم‌گیرنده، محقق گردیده، امکان ارزیابی، قضاوت و در نتیجه فرصت برنامه ریزی های اصولی برای حکمرانی خوب فراهم می شود. با اذعان به این رهیافت، صاحبنظران، داده های آماری را بنیادی ترین اصل برای برنامه ریزی و برنامه ریزی را نیز اساسی ترین شاخص برای مدیریت قلمداد  می نمایند؛ چرا که  مدیران، در این چارچوب فقط می‌توانند پاسخگوی نیازها و تقاضاهای مخاطبین خود باشند. شاید به همین سبب، برخی از اندیشمندان ذیربط، آمار را شاخه‌ای از نظریه تصمیم‌ها به شمار می‌آورند.

اینجانب، در انگاره ای بلند مدت، مهمترین ابزار ارزیابی عملکرد گذشته، حال، برنامه ریزی برای آینده و یکی از عوامل اصلی سیاستگذاری و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را، با توجه به تکالیف، وظایف و ماموریت های خطیری که عهده دار آن می باشد، ارزش نهادن به وقت و زمان، آینده نگری، تدبیر و تقسیم امور و ضروت برنامه ریزیهای راهبردی و به تبع آن، اتخاذ راهبردهای جامع، در گرو امکان دسترسی به آمار و اطلاعات موثق و نیز تهیه و تولید داده های متقن دانسته؛ بر این باور هستم مقوله ای که ارزش آن در حیات نوین این وزارتخانه به عنوان متولی امور اجتماعی جامعه،  روزبه روز پر رنگ تر  خواهد شد داده ها و یافته های دقیق آماری است.

بدیهی است که برنامه ریزی با تعیین آرمان و اهداف آغازمی شود و با گزینش منطقی ترین روش عمل، پایان می پذیرد. ایجاد مجموعه نظام یافته ای از برنامه ها، مطابق با ضرورت آمار و دادهاست بنابراین تحقق برنامه کلان- استراتژیک، برنامه کارکردی- عملیاتی در خانواده بزرگ تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منوط به مقوله ای بنیادین به نام ‹‹ آمار ››  است.

فرصت را مغتنم شمرده و به همین مناسبت ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی و ملی آمار به تمام دست اندرکاران این حوزه، از زحمات تمامی فعالان عرصه آمار در کشور، به ویژه کارشناسان وزارت متبوع  که در جهت افزایش آگاهی جامعه و ترویج تصمیم سازی بر مبنای شواهد گام بر می دارند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

کد N1781796

وبگردی