آفتاب
یوسف کارگر در گفتگو با مهر:

سال بعد اولین فیلم بلندم را می‌سازم/ جزییاتی از ۲ فیلمنامه کوتاه

سال بعد اولین فیلم بلندم را می‌سازم/ جزییاتی از ۲ فیلمنامه کوتاه

یوسف کارگر کارگردان عرصه فیلم کوتاه قصد دارد اولین فیلم بلند سینمایی خود را سال آینده بسازد.

یوسف کارگر کارگردان عرصه فیلم کوتاه در حاشیه برپایی سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم کوتاه «آرا» که در جشنواره حضور دارد، گفت: این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه ای به زبان ترکی است و در ۲ بخش ملی و آسیای این جشنواره حضور دارد.

وی درباره مساله اکران فیلم کوتاه بیان کرد: تنها جای اکران این نوع فیلم ها در پاتوق های فیلم و گروه «هنر و تجربه» است که در این میان «هنر و تجربه» سیستم خود را دارد و هر فیلمی در باکس این گروه سینمایی قرار نمی گیرد به همین دلیل من هم فعلا به اکران فیلمم فکر نمی کنم چون در نظر داریم «آرا» را در جشنواره های خارجی شرکت دهیم.

از استقبال جشنواره فیلم کوتاه تهران راضی هستم

کارگر با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال فیلم های خوبی در بخش های مختلف جشنواره وجود دارد من از این رویداد سینمایی راضی هستم. البته پیش بینی می شد که به دلیل انتقال کاخ جشنواره به پردیس سینمایی ملت استقبال چندانی از جشنواره نشود اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و ما از این موضوع خوشحالیم. من به عنوان کسی که عضو جامعه فیلم کوتاه هستم و اثری در این جشنواره دارم بسیار از این اتفاق خرسندم.

این کارگردان جوان درباره فعالیت های جدیدش در سینما اظهار کرد: یکی دوماه دیگر یک فیلم کوتاه می‌سازم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ام. این فیلم کوتاه ۱۲ دقیقه ای تنها در یک روز فیلمبرداری می شود و داستان آن در یک ماشین اتفاق می افتد. این را هم باید بگویم که فیلم جدیدم را در تهران و به زبان فارسی می سازم.

کارگردان فیلم «آغی» اضافه کرد: در نظر دارم یک فیلم کوتاه دیگر در اسفند ماه بسازم که نام موقت این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه ای «گُراز» است و احتمالا به زبان ترکی یا ارمنی روایت می‌شود به همین دلیل آن را یا در تهران و یا در ارومیه می سازم زیرا کاراکتر اصلی آن یک فرد ارمنی است.

کارگر در پایان گفت: در حال حاضر نیز مشغول نگارش فیلمنامه اولین فیلم بلند سینمایی‌ام هستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکردم و قصد دارم سال دیگر آن را بسازم. این فیلم در یک فضای شهری روایت می شود و داستان یک پدر و پسر را به تصویر می کشد.

کد N1781648

وبگردی