آفتاب

افشای سفر محرمانه ولیعهد سعودی به سرزمین‌های اشغالی

افشای سفر محرمانه ولیعهد سعودی به سرزمین‌های اشغالی

یک مقام اسرائیلی از سفر ولیعهد سعودی به اراضی اشغالی فلسطین و دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم،‌ «عوزی رابی» استاد دانشگاه تل‌آویو و و تحلیلگر مسائل عربستان عنوان کرد که از زمان حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید آمریکا و سفر وی به ریاض تاکنون چندین دیدار میان مقام‌های اسرائیلی و سعودی صورت گرفته و توافقاتی در زمینه همکاری میان دو طرف حاصل شده است.

وی افزود: «اکنون مقام‌هایی از سعودی با مقام‌های اسرائیلی در مکان‌های مختلف دیدار می‌کنند و روابط قوی میان دو طرف بر اساس منافع مشترک میان اسرائیل و عربستان سعودی مانند مقابله با دشمنان مشترک شامل ایران و داعش وجود دارد.»

بر همین اساس، رادیو رژیم صهیونیستی هفتم سپتامبر گذشته خبری را منتشر کرده و اعلام کرد که یکی از شاهزادگان سعودی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده و با مقام‌های ارشد تل‌آویو ایده پیشبرد مذاکرات صلح در منطقه را بررسی کرد.

در همین حال یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه فاش کرد که این مقام سعودی «محمد بن سلمان» ولیعهد پادشاه عربستان است.

از سوی دیگر، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی که در هفته‌نامه ماکور ریشون فعالیت می‌کند، ماه سپتامبر گذشته در توییتر خود نوشته بود که بن سلمان در راس یک هیئت رسمی از تل‌آویو دیدن کرده و با مقام‌های ارشد اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین رابطه تحلیلگران و مقام‌های اسرائیلی بر این باور هستند که روابط کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیح فارس با اسرائیل در مسیر بهبود قرار دارد. روابطی که علنی نمی‌شود و با هدف ایجاد اتحاد مشترک علیه ایران است.

 

کد N1781587

وبگردی