آفتاب
شورای اسلامی کار پلی‌اکریل در نامه‌ای خطاب به علیرضا محجوب:

نگذارید «پلی‌اکریل» به سرنوشت هپکو و آذرآب دچار شود/ سرنوشت 2000 کارگر در ابهام

نگذارید «پلی‌اکریل» به سرنوشت هپکو و آذرآب دچار شود/ سرنوشت 2000 کارگر در ابهام

شورای اسلامی کار پلی‌اکریل در نامه‌ای خطاب به رئیس فراکسیون کارگری مجلس خواستار رسیدگی به اوضاع این قطب نساجی کشور شد.

شورای اسلامی کارِ شرکت پلی‌اکریل اصفهان، در نامه‌ای خطاب به علیرضا محجوب (رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیرکل خانه کارگر) ضمن بیان مشکلات موجود، خواستار ورود مجلس به قضیه و حل مشکلات قطب نساجی کشور شد.

در این نامه که متن کامل آن در زیر آمده؛ شورای اسلامی کار از عدم پرداخت تسهیلات وعده داده شده انتقاد کرده‌است:

همانگونه که حضرتعالی مستحضرید شرکت پلی اکریل ایران پس از ماه‌های متمادی توقف تولید، در شرف راه‌اندازی خطوط تولید پلی استر خود قرار دارد. در خصوص خطوط تولید اکریلیک نیز مذاکرات با کارگزاران و تامین کنندگان مواد اولیه در حال انجام است، لیکن جهت خرید مواد اولیه اصلی و کمکی، قطعات یدکی و قسمتی از حقوق معوق پرسنل، وجود نقدینگی جهت تداوم تولید ضروری و حیاتی است.

همچنین در زمان تحت پوشش قرار گرفتن کارخانه توسط هیئت حمایت از صنایع، مقرر گردید که مبلغ چهارصد میلیارد ریال تنخواه از محل هدفمندی یارانه‌ها به این واحد صنعتی پرداخت گردد. از مبلغ مذکور دویست میلیارد ریال پرداخت و مابقی آن تاکنون پرداخت نشده است و طی چند ماه گذشته بین پرداخت تسهیلات بانکی و یا پرداخت از محل یارانه‌ها دست به دست شده؛ اما متاسفانه هیچ کدام از آنها تا به امروز اجرایی نگردیده است. این در شرایطی است که دستور پرداخت مبلغ ذکر شده توسط وزیران محترم صنعت و کار طی نامه شماره 149096/60 در تاریخ 1/7/96 صادر شده ولی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از پرداخت آن سرباز می‌زند.

در حال حاضر به جهت پیشگیری از توقف کامل این واحد عظیم صنعتی سودده با محصول انحصاری و بیکاری نزدیک به 2000 نفر و جلوگیری از ایجاد مشکلات و بحران کارگری در استان اصفهان و حوادثی همچون آذراب و هپکو نیاز است تا هر چه سریعتر وضعیت پرداخت این مبلغ مشخص شود لذا خواهشمندیم اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

کد N1781508

وبگردی