آفتاب

بیکاری حاصل رکود؛ تحریم و غفلت‌ها

بیکاری حاصل رکود؛ تحریم و غفلت‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انباشت 3.5 میلیون بیکار در کشور، حاصل دوران رکود، تحریم و غفلتِ یک دهه‌ای از پرداختن به این موضوع مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال استان گلستان گفت: انباشت 3.5 میلیون بیکار در کشور حاصل دوران رکود ، تحریم و غفلت یک دهه‌ای از پرداختن به این موضوع مهم است و باید برای حل آن از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: فراهم نکردن فرصت های جدید شغلی، موجب انباشت مداوم و سالانه بیکاران و تبدیل این موضوع به چالشی نگران کننده شده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد : یکی از راه حل های قطعی برطرف شدن این مشکل، تقویت بخش های تعاونی و مشارکت همه دستگاه ها برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است .

معاون وزیر تعاون پیچ و خم های غیر ضروری اداری را یکی از موانع اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه دانست و افزود : اگر دست یک فرماندار در زمان امضای یک نامه و اجرای طرح خارج از بروکراسی های مرسوم بلرزد و نگران اتفاقات بعدی آن باشد، چگونه می توان انتظار خروج از بحران بیکاری را داشت.

کلانتری به آمار بالای بیکاری در گلستان اشاره کرد و گفت: استفاده صحیح از ظرفیت‌های فراوان و خدادادی این استان ، یکی از راهکارهای کاهش هر چه بیشتر بیکاری در گلستان است .

وی اضافه کرد: اجرای طرح اشتغال روستایی ، یکی از برنامه های وزارت تعاون برای رفع مشکل بیکاری است که تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه950 هزار نفر در شهرها پیش بینی شده و 995 هزارنفر شغل نیز در روستاها تا پایان برنامه ششم در دستور کار است .

کد N1781479

وبگردی