آفتاب
برای بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود؛

ورود وزارت ورزش و نهادهای نظارتی به انتخابات کمیسیون ورزشکاران

ورود وزارت ورزش و نهادهای نظارتی به انتخابات کمیسیون ورزشکاران

انتخابات کمیسیون ورزشکاران از امروز وارد مرحله جدیدی می شود و طی آن صلاحیت ۵۷ کاندیدا برای صدور مجوز حضور در انتخابات مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک برای برگزاری اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران ۱۷۵ ورزشکار از ۱۹ رشته المپیکی و آسیاییِ اسکی، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروکمان، جودو، دوچرخه سواری، دوومیدانی، شمشیربازی، شنا، قایقرانی، کاراته، کشتی،  ووشو، وزنه برداری و والیبال را حائز شرایط لازم جهت کاندیدا شدن معرفی کرد. 

از مجموع این تعداد ورزشکار، ۵۷ نفر طی مدت زمانی که برای ثبت نام رسمی کاندیدا ها تعیین شده بود (۲۲ تا ۲۶ مهرماه) با حضور در محل کمیته ملی المپیک اقدام به نام نویسی کردند. بدمینتون که اتفاقا فقط یک نماینده (کاوه مهرابی) در فهرست مورد تائید کمیته المپیک داشت، تنها رشته ای است که در جمع کاندیداها هیچ نماینده ای ندارد. رشته هایی مانند والیبال، بسکتبال، وزنه برداری، ووشو، شمشیربازی و بوکس هم تنها یک نماینده در جمع کاندیداها دارند در حالیکه از رشته هایی مانند جودو، تکواندو و دوومیدانی بیشترین درخواست برای حضور در انتخابات مطرح شد. 7 نفر از هر یک از این رشته ها برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند هرچندکه انجام این ثبت نام ها، به معنی حضور قطعی در انتخابات نیست.

از میان کمیسیون های فعال در کمیته ملی المپیک، کمیسیون ورزشکاران مهمترین آنهاست که اتفاقا در کمیته بین المللی المپیک نیز بسیار مورد تاکید و توجه است. حضور 6 نماینده از کمیسیون ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، اهمیت این کمیسیون و فعالیت آن را بیشتر هم کرده و شاید به همین دلیل است که صرفِ ثبت نام و اعلام آمادگی رسمی، به منزله حضور قطعی ورزشکار متقاضی در جمع کاندیداها نخواهد بود. 

تاکید بر داشتن «تابعیت ایران» و «دوپینگی نبودن» از مهمترین فاکتورهایی بود که مسئولان کمیته ملی المپیک با لحاظ کردن آنها در کنار فاکتورهای اولیه برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران مانند فعالیت در رشته المپیکی و آسیایی و تجربه حضور در این میادین، اقدام به تهیه فهرست ورزشکاران حائز شرایط کردند. بر همین اساس ورزشکاری مانند لیلا رجبی هم در این فهرست قرارگرفت اما  در نهایت این «تائید صلاحیت» که کاندیدا شدن ورزشکاران را قطعی می کند.

هادی ساعی رئیس فعلی کمیسیون ورزشکاران که خود نیز یکی از کاندیداهای انتخابات ١٢ آبان ماه این کمیسیون است، در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت:  تهیه فهرست ورزشکاران مجاز به حضور در انتخابات توسط کمیته ملی المپیک، بر اساس پیشینه ورزشی آنها انجام شد. در واقع از نظر ما و به لحاظ فاکتورهای ورزشی مانند حضور در رشته المپیکی و آسیایی و چگونگی این حضور، این ورزشکاران منعی برای شرکت در انتخابات ندارند اما  بررسی و تائید صلاحیت فاکتورهای غیر از این در حیطه اختیارات ما نیست.

ساعی تصریح کرد: البته ورزشکاران موردنظر همگی از سلامت اخلاقی و کاری لازم برخوردار هستند و بعید است مسئله ای مانع از حضور آنها در انتخابات شود.

به گزارش مهر، طبق اعلام هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بررسی صلاحیت کاندیداها از امروز (شنبه ٢٩ مهرماه) آغاز می شود تا نهایتا ٢ آبان ماه نتیجه آن اعلام شود. این کار توسط حراست وزارت ورزش و با اعمال نظر نهادهای نظارتی انجام خواهد شد. در پایان این مرحله است که مشخص خواهد شد کاندیداهای اولین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای تعیین ١٥ کرسی این کمیسیون چه ورزشکارانی هستند؟ آیا هر ٥٧ ورزشکار متقاضی می توانند در روز رای گیری به عنوان کاندیدا حضور داشته باشند یا  اینکه برخی رد صلاحیت می شوند؟  

آنچه مسلم است ورزشکارانی که برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده اند فقط در صورت تائید صلاحیت قطعی و نهایی، مجوز حضور در انتخابات را کسب خواهند کرد. 

57 ورزشکاری که برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده اند و صلاحیت آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد، به این شرح هستند: 

* جودو (۷ کاندیدا)
۱- سعید ملایی‌ ، ۲- آرش میر اسماعیلی ،۳- حامد ملک محمدی، ۴- رضا رودکی ، ۵- علی معلومات، ۶- رامین صفویه و ۷- مسعود حاجی آخوند زاده 

* تکواندو  (۷ کاندیدا)
۱- هادی ساعی ، ۲- کیمیا علیزاده ، ۳- یوسف کرمی، ۴- علیرضا نصرآزادنی، ۵- مسعودحجی زواره، ۶- محمد باقری معتمد و ۷- سارا خوش‌جمال فکری

* دوومیدانی ( ۷ کاندیدا)
۱- احسان حدادی، ۲- محمدجعفر مرادی ، ۳- احسان مهاجر شجاعی، ۴- حسن تفتیان، ۵- محمد ارزنده، ۶- رضا قاسمی و ۷- هادی سپهرزاد

* اسکی (۴ کاندیدا)
۱- علیدادساوه شمشکی، ۲- مجتبی میر هاشمی، ۳- محمد کیادربندسری و ۴- فروغ عباسی

* تیراندازی (۴ کاندیدا)
۱- گلنوش سبقت الهی، ۲- نجمه خدمتی، ۳- الهه احمدی و ۴- مه لقا جام بزرگ 

* تیرو کمان (۴ کاندیدا)
۱- اسماعیل عبادی، ۲- حجت الله واعظی، ۳- میلاد وزیری و ۴- زهرا نعمتی 

* قایقرانی (۴ کاندیدا)
۱- مهسا جاور، ۲- سولماز عباسی، ۳- هما حسینی و ۴- محسن شادی

* کشتی (۴ کاندیدا)
۱- کمیل قاسمی، ۲- قاسم رضایی، ۳- حمید سوریان و ۴- صادق گودرزی

* دوچرخه سواری (۳ کاندیدا)
۱- مهدی سهرابی، ۲- محمد دانشور  و ۳- قادر میزبانی

* کاراته (۳ کاندیدا)
۱- حسن روحانی، ۲- ذبیح الله پورشیب و ۳- سعید حسنی پور 

* تنیس روی میز (۲ کاندیدا)
۱- افشین نوروزی  و ۲- ندا شهسواری 

* شنا (۲ کاندیدا)
۱- محمد بیداریان و ۲- محمد علیرضای

* بوکس (یک کاندیدا)
۱- امین قاسمی

* شمشیربازی (یک کاندیدا)
۱- مجتبی عابدینی 

* ووشو (یک کاندیدا)
۱-حمیدرضا قلی پور 

* وزنه برداری (یک کاندیدا)
۱- کیانوش رستمی 

* والیبال (یک کاندیدا)
۱- سعید معروف

* بسکتبال (یک کاندیدا)
۱- مهدی کامرانی

کد N1781451

وبگردی