آفتاب
بسته خبری اربعین؛

اجرای رزمایش بزرگ قرارگاه اربعین/قیمت سیم کارت عراقی

اجرای رزمایش بزرگ قرارگاه اربعین/قیمت سیم کارت عراقی

ایلام-اجرای رزمایش بزرگ قرارگاه اربعین، استقرار دو فروند بالگرد هلال احمر، راه اندازی بیمارستان صحرایی توسط سپاه، قیمت سیم کارت عراقی و...از مهمترین اخبار حوزه اربعین در مرز مهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یحیی الهی  فرمانده مرزبانی استان ایلام از اجرای رزمایش بزرگ اربعین۹۶ در پایانه مرزی مهران با حضور مقامات ارشد انتظامی کشور در روزهای آینده خبر داد. 

وی اظهار داشت: خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر مرزبانان ایلامی در راستای اربعین حسینی( ع) با اجرای رزمایش بزرگ قرارگاه اربعین که قرار است با حضور مقامات انتظامی کشور در پایانه مرزی مهران آغاز شود شروع می شود.

فرمانده مرزبانی استان ایلام افزود: با همت و تلاش همکارانمان بخصوص مرزبانان مهرانی زیرساخت خدمات اسکان و استقرار مرزبانان در ۱۰تا۱۲ روز گذشته به حد یکسال انجام گرفته است. 

سرهنگ الهی ادامه داد : تسهیلات اسکان جیره غذایی و امکانات رفاهی مرزبانی در پایانه مرزی مهران مستقر شده و از همین الان آمادگی اجرایی ماموریت اربعین داریم. 

وی  گفت: برای کنترل و ایجاد امنیت پایانه مرزی، جناحین پایانه و طول نوار۴۳۵ کیلومتر مرزی مشکلی نداریم.

استقرار ۲ فروند بالگرد هلال احمر در مرز مهران

محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: هلال‌احمر در اربعین امسال از سوی ستاد اربعین استان به‌عنوان مسئول کمیته امداد و نجات تعیین‌شده و در این راستا کار خدمات‌دهی به زائران حسینی را در حوزه امداد و نجات بر عهده خواهد داشت.

وی  بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته همزمان با ایام اربعین امسال دو فروند بالگرد این جمعیت باهدف تسریع در امدادرسانی در شهرستان‌های ایلام و مهران مستقر می‌شوند. 

وی ادامه داد: تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت با به‌کارگیری امدادگران آموزش‌دیده، آمبولانس و خودرو نجات در مسیر تردد زائران از مهران به ایلام از ۸ آبان تا ده روز بعد از اربعین  بافاصله کمتر از ۱۰ کیلومتر برای خدمات‌دهی فعال خواهند شد.

راه اندازی بیمارستان صحرایی و اردوگاه سپاه در مرز مهران

سردار صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از شروع کار راه اندازی و اماده کردن اردوگاه سپاه در مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: اردوگاه سپاه از پنجم آبان ماه آماده خدمت به زائران اریعین حسینی است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) توضیح داد: در حوزه راه کار مونتاژ، نصب و راه اندازی پل پیش ساخته در محور مهران به ملکشاهی و در جاده ترشابه به عنوان مسیر جایگزین از سوی سپاه در حال انجام است.

این فرمانده نظامی همچنین از راه اندازی بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در مرز مهران خبر داد و گفت: این بیمارستان صحرایی چون سال های گذشته در منطقه مرزی مهران مستقر و خدمت درمانی ، پزشکی و بهداشتی رایگان به زائران ارائه می کند.

وی درخصوص اسکان زائران خاطرنشان کرد: مراحل لازم برای احداث مکان اسکان زائران توسط سپاه در حال انجام است و تا روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

[!--StartFragment--]فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از آغاز خدمت رسانی گسترده سپاه به زائران اربعین حسینی از پنجم آبان خبر داد.[!--EndFragment--]

 امنیت تردد زائران

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام افزود:  امنیت تردد زائران و مدیریت جمعیت از ورودی استان در حمیل تا پایانه مرزی مهران و بالعکس را با اجرای اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط انجام خواهیم داد. 

وی با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای خدمات رسانی جامع و کامل به زائران اربعین حسینی(ع)  گفت: نزدیک به ۱۳۰ دستگاه دوربین در مسیر تردد زائران در جاده های استان وضعیت شدآمدی را پوشش خواهند داد. 

سردار یاری در ادامه به تقسیم بندی های صورت گرفته برای حضور زائران در مرزها اشاره کرد و گفت: زائران حتماً با رعایت توصیه‌های پلیس و سایر دستگاههای مسئول، گذرنامه و ویزا همراه داشته باشند. 

قیمت سیم کارت عراقی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان [!--EndFragment--]

[!--StartFragment--]حسین جعفری نماینده دفاتر پیشخوان های مهران گفت: سیم کارت هایی که از عراق به مهران خواهد آمد از نوع آسیا سل ، زین، اثیر و کورک است.

وی تصریح کرد: زائران حتما سیم کارت ها را از مبادی قانونی و نمایندگی در پایانه تهیه کنند و فریب دلالان را نخورند.

نماینده دفاتر پیشخوان های مهران ادامه داد: تعدادی سیم کارتهای تقلبی از پارسال مانده که چون اعتبار سیم کارت های عراقی حدود ۳۰ روز است این سیم کارتها عملا کار نمی کنند و موجب سردرگمی زائران می شوند.[!--EndFragment--]

کد N1781441

وبگردی