آفتاب

کشته‌شدن ۳۰ نظامی مصری در شبیخون تروریست‌ها

کشته‌شدن ۳۰ نظامی مصری در شبیخون تروریست‌ها

درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و عناصر تندرو در بیابان‌های باختری این کشور، به کشته‌شدن دست‌کم ۳۰ مامور پلیس منجر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و عناصر تندرو در بیابان‌های باختری آن کشور، دست‌کم ۳۰ مامور پلیس جان خود را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود شمار کشته‌شدگان افزایش پیدا کند.

در بیانیه‌ای که وزارت کشور مصر عصر جمعه منتشر کرده، بدون ارائه جزئیات دقیقی گفته شده شماری از «تروریست‌ها» نیز کشته‌ شده‌اند.

مقام‌های دولت مصر گفته‌اند برخی از نیروهای امنیتی در این درگیری زخمی شده‌اند و انتظار می‌رود شمار قربانیان میان آن‌ها افزایش پیدا کند.

مقام‌های امنیتی مصر گفته‌اند کاروانی از نیروهای پلیس در حال رهگیری یکی از مخفی‌گاه‌های گروه موسوم به «حرکت ساعد مصر» (حَسَم) بود، که شبه‌نظامیان پنهان‌شده در مواضعی مرتفع‌تر از کاروان، با «آر‌پی‌جی» و انفجار بمب‌های دست‌ساز آن را هدف قرار داده‌اند.

این حمله به درگیری مستقیم میان دو طرف انجامیده‌ است.

ساعتی پس از این بیانیه «حرکت ساعد مصر»  مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌ و در بیانیه‌ای گفته‌است ۲۸ تن از نیروهای امنیتی کشته و ۳۲ نفر زخمی شده‌اند.

گروه موسوم به «حرکت ساعد مصر» از سال ۲۰۱۶ به این سو مسئولیت چندین حمله به نیروهای پلیس، مقام‌های دولتی و قضائی مصر را برعهده گرفته‌است؛ از جمله تلاش برای سوءقصد به «علی جمعه» مفتی اعظم پیشین مصر، یا سوءقصد به «احمد ابو الفتوح» یکی از قاضیان دادگاه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده مصر و حمله به یک ایست بازرسی در حاشیه شهر قاهره که به کشته‌شدن شـش مامور پلیس انجامید.

دولت مصر، گروه «ح‌س‌م» را شاخه نظامی اخوان‌المسلیمن معرفی می‌کند. اخوان‌المسلمین که مرسی از اعضای ارشد آن بود، در سال ۲۰۱۳ و پس از کودتای نظامی مصر، غیرقانونی اعلام شد.

 

کد N1781418

وبگردی