آفتاب

مهار آتش در پاساژ علاءالدین

مهار آتش در پاساژ علاءالدین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از اطفای حریق در پاساژ علاء الدین خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت 5:35 دقیقه صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک مرکز تجاری در خیابان جمهوری تقاطع خیابان حافظ پاساژ علاءالدین به سامانه 125 اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند تصریح کرد: محل حادثه یک باب مغازه در طبقه ششم پاساژ به وسعت 7 متر دچار آتش‌سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت درب کرکره‌ای را باز و مشغول عملیات شدند و آتش را خاموش کردند.

ملکی با بیان اینکه از گسترش آتش به اطراف جلوگیری شده تصریح کرد: این پاساژ در ماه‌های گذشته نسبت به ایمن‌سازی اقدامات خوبی را انجام داده بود هر چند در گذشته وضعیت ایمنی خوبی نداشت اما با اقداماتی که انجام داده بودند باعث شد که از گسترش آتش به اطراف جلوگیری شود.

او ادامه داد: آلارم‌ها و آژیرها در دقایق اولیه به صدا درآمده و نگهبانان را مطلع کرده بود همچنین سیستم‌های اطفاء اتوماتیک در لحظات اولیه عمل کرده و آتش‌نشانان در دقایق اولیه از فایرباکس‌هایی که در محل تعبیه شده و فعال بود استفاده کردند و همین اقدامات سرعت کار را بالا برده و از گسترش آتش‌ جلوگیری شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: در گذشته دیوارهای این مغازه‌ها تا سقف نبود و فاصله‌ای بین مغازه‌ها وجود داشت و اگر آتش‌سوزی اتفاق می‌افتاد آتش به مغازه‌های دیگر سرایت می‌کرد. خوشبختانه در این حریق مورد مصدوم نداشتیم.

کد N1781203

وبگردی