آفتاب
احسان مجیدی در گفتگو با مهر:

«رویای ماه» چرایی وقوع جنگ را به تصویر می کشد/ خانه‌هایی مقوایی

«رویای ماه» چرایی وقوع جنگ را به تصویر می کشد/ خانه‌هایی مقوایی

کارگردان «رویای ماه» با اشاره به مضمون این نمایش که در ارتباط با صلح است از جنس آکسسوار و دکور این اثر نمایشی که برای کودکان جذابیت زیادی دارد، سخن گفت.

احسان مجیدی کارگردان نمایش «رویای ماه» درباره استقبالی که از اجرای این نمایش در تماشاخانه شهرزاد شده است به خبرنگار مهر گفت: چون تماشاخانه شهرزاد سالنی تازه تاسیس است تازه در حال رونق گرفتن است و فعلا آزمون و خطاهای خود را پشت سر می گذارد بنابراین استقبال از نمایش هایی که در این تماشاخانه به صحنه می رود هنوز در حدی که انتظار می رود، نیست اما خوشبختانه نمایش های حرفه ای در آنجا اجرا می شود و همان مخاطبانی هم که به دیدن کارها می نشینند از نمایش ها رضایت دارند. خوشبختانه تا امروز نیز بازخورد تماشاگران نمایش «رویای ماه» خیلی خوب بوده است و کار را پسندیده اند.

وی ادامه داد: این نمایش پیش از این در تالار هنر هم به صحنه رفته بود و در حال حاضر بسیاری از مخاطبان ما برای دومین یا سومین بار است که به دیدن این نمایش می نشینند. مضمون اصلی «رویای ماه» درباره صلح است و چگونگی آغاز جنگ در دنیا را به تصویر می کشد به این معنی که در این نمایش به این مساله پرداخته می شود که چه اتفاقاتی باعث به وجود آمدن جنگ شده و چطور مردم دنیا به جان هم می افتند. البته مفهوم صلح در نمایش بسیار پررنگ است.

مجیدی درباره رده سنی مناسب برای دیدن این نمایش گفت: این دومین نمایشی است که با مضمون صلح اجرا می کنم. اداره کل هنرهای نمایشی رده سنی نوجوان را برای این نمایش انتخاب کرده است که من آن را قبول ندارم و معتقدم این اثر برای افراد ۵ سال به بالا است و بزرگسالان هم از دیدن آن لذت برده و مفاهیم مستتر در اثر را بهتر درک می کنند. حتی از کودکان هم بازخوردهای خوبی دیده ام که البته بیشتر جذب ویژگی های بصری کار می شوند.

کارگردان نمایش «هاکلبری فین» درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش ماجرای ۲ همسایه است که با یکدیگر خیلی صمیمی هستند اما یک شب ماه به درون خانه یکی از آنها می افتد و از همین جا است که اتفاقات مختلفی شکل می گیرد. نمایش فضای انتزاعی دارد و در فضاسازی به فانتزی و کمدی نزدیک شده است.

وی در پایان صحبت هایش درباره آکسسوار و دکور نمایش توضیح داد: همه آکسسوار و دکور صحنه از جنس مقوا و کارتن است. در این نمایش همه اجزا و وسایل یک خانه مثل اتو، لیوان، رادیو، شیرآب، کشو، کمد و ... از جنس مقوا ساخته شده است که این طراحی برای کودکان بسیار جالب است و تصور می کنند این وسایل که همگی در نمایش کاربرد هم دارند، عروسک هستند.

نمایش «رویای ماه» تا ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. مریم کاظمی نویسنده این اثر نمایشی است و محمد نوحیان و امیر عدل پرور در آن به ایفای نقش می پردازند.

کد N1780915

وبگردی