آفتاب
بسته خبری اربعین؛

برگزاری اجلاس بهداشتی ایران و عراق/برپایی ۲۰۰ موکب در استان ایلام

برگزاری اجلاس بهداشتی ایران و عراق/برپایی ۲۰۰ موکب در استان ایلام

ایلام-برگزاری اجلاس بهداشتی ایران و عراق در مرز مهران، برپایی ۲۰۰ موکب در استان ایلام، آخرین وضعیت جاده ایلام-مهران و ... از مهمترین اخبار حوزه اربعین در مرز مهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از برگزاری اجلاس مشترک هیئت های عالی رتبه وزارت بهداشت ایران و عراق برای تامین سلامت زائران اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت: این اجلاس امروز در مرز بین المللی مهران برگزار خواهد شد و تفاهم نامه همکاری های مشترک بهداشتی و درمانی بین دو کشور،امضا می شود.

در این اجلاس همچنین زمینه های مشترک همکاری دو کشور از جمله،ارائه خدمات بهداشت فردی،بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی،مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و همچنین مبارزه با بیماریهای واگیر و غیرواگیر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

امسال ۲۰۰ موکب در سراسر استان ایلام برپا می‌شود

حسین کلانتری معاون استانداری ایلام در جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: جلسات برپا شده کاملا عملیاتی و کاری است، همه دستگاه‌ها مشغول کار هستند، تمام نکاتی که باید مدنظر باشد و تمام مباحثی که باید مطرح شود و  تمام تجهیزاتی که باید تامین شود اجرایی و محقق شده است.

وی  اضافه کرد: تمام اقدامات لازم برای پذیرایی و استقبال از زوار انجام شده و وظیفه هر دستگاه مشخص شده است که با توجه به برنامه زمانبندی که ما داریم ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی که با ازدحام جمعیت پرشور و عاشق اباعبدالله مواجه خواهیم شد.

استقرار ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در مرز مهران

سردار صادق حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر به منظور ارائه خدمات فرهنگی و ارشاد و راهنمایی و تهیه پیوست امر به معروف و نهی ازمنکر برای دستگاه های خدمت رسان در مهران ، به صورت ویژه در مهران فعال خواهد شد.

وی افزود:  ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در ایام اربعین و در مرز بین المللی مهران به فعالیت مشغول خواهد شد.

آمادگی اسکان ۱۰ هزار طلبه زائر اربعین در حوزه مهران

حجت‌الاسلام علی گوهری مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) مهران  با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی افتخار است، اظهار کرد: یکی از توصیه های مهم بزرگان دینی ما در زمینه برگزاری پیاده روی اربعین است که با گذری بر تاریخ می بینیم که علمای گذشته ما هم در دوران های مختلف و حتی اوج خفقان  حکومت دولت های ظالم بر  این امر اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: امروزهم این مهم هرسال پرشور تر از سال گذشته برگزار می شود و دراین بین روحانیون و طلاب که در هر عرصه ای پیشتاز هستند، در این حرکت جهانی هم حضور فعال دارند.

آخرین وضعیت چهارخطه کردن جاده ایلام-مهران

سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۵ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر از آن باقی مانده که حدود ۳۵ کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده سازی و تحویل خواهد شد.

وی از تکمیل مسیر ارتباطی صالح آباد تا ورودی کنجانچم به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و افزود: این مسیر هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا ظرف چند روز آینده تقاطع های جدا در این مسیر تکمیل و به یکدیگر وصل شود.

کد N1780530

وبگردی