آفتاب

کنایه رئیسی به دولت خاتمی و روحانی | نظر رئیسی درباره سخنان ترامپ

کنایه رئیسی به دولت خاتمی و روحانی | نظر رئیسی درباره سخنان ترامپ

کنایه رئیسی به دولت خاتمی | سید ابراهیم رئیسی با اشاره به سخنان ترامپ علیه ایران و برجام، آن را مشابه ادبیات جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا دانست. وی با اشاره به سیاست خراجی دولت روحانی و دولت خاتمی، گفت: بوش ملت ایران را "محور شرارت" خواند، آن‌ هم در حالی‌ که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.

تسنیم نوشت:تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولان ‌‌آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنند و ‌اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذارند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع تعدادی از دانشجویان مشهد مقدس اظهار داشت: مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌کار گرفته شد و او ملت ایران را "محور شرارت" خواند، آن‌ هم در حالی‌ که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.
وی با اشاره به اینکه هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم گفت: رئیس‌جمهور مخلوع مصر پس از سرنگونی، گفت "هر کس لباس آمریکا به تن کند، عاقبت عریان خواهد ماند"، آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور، به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همان گونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند آمریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم. برنامه این است که آمریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته‌ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه ایران حریص‌تر هم شده‌اند.
رئیسی عنوان کرد: هیچکس مخالف تعامل با کشورهای اروپایی نیست، اما آیا هیچ کشور مقتدری اجازه می‌دهد اراده بیگانه در حوزه‌های حساس دفاعی و امنیتی‌اش، در قالب مذاکره و گفت‌وگو بر او دیکته شود؟ امروز آمریکا و سه کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت ملی و منافع مردم ایران هستند.
وی افزود: از نظر آمریکایی‌ها، ایران پس از برجام باید به موجودی مهار شده و سر به زیر تبدیل می‌شد اما در عمل برعکس شد و همه رؤیاها و آرزوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به کابوس تبدیل شده است. وقتی دشمن از فشار اقتصادی به ملت ناامید می‌شود که ما مسئولان، آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنیم و اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذاریم.
رئیسی تصریح کرد: مواضع هماهنگ مسئولان و نخبگان در مقابل گستاخی رئیس‌جمهور امریکا، یک امر لازم است؛ یکی از اهداف امریکا از اعمال فشار به کشور، ایجاد دعواهای داخلی است.تبعیت ما مسئولان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دنبال کردن منافع ملی می‌تواند دشمن را در تحقق هدف خود ناکام کند؛ به‌شرط آنکه منحصر در لفظ نباشد و در عمل هم اقدام شود.
کد N1780411

وبگردی