آفتاب

بلیط هواپیمای اربعین | قیمت واقعی بلیط اربعین چقدر است؟ | گران نخرید!

بلیط هواپیمای اربعین | قیمت واقعی بلیط اربعین چقدر است؟ | گران نخرید!

بلیط هواپیمای اربعین | با نزدیک شدن به ایام اربعین 96 و شوق بسیاری از مردم برای زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی، قیت بلیط هواپیمای اربعین اعلام شد، اما برخی آژانس های هواپیمایی به این نرخ پایبند نبودند و قیمت بلیط اربعین را افزایش دادند. سازمان تعزیرات و سازمان هواپیمایی کشوری، از برخورد با عاملان گران فروشی بلیط اربعین خبر دادند...

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط هواپیما برای اربعین 96 .
 نرخ بلیت‌ها سر به فلک کشیده است. با اینکه می‌گویند قیمت‌ها از یک میلیون و 200 هزار تومان نباید تجاوز کند اما پایه قیمتی از یک میلیون و 800 هزار تومان شروع می‌شود. صحبت ما از بلیت هواپیما به مقصد نجف و بغداد است. قبل از روزهای اربعین مسئولان درباره قیمت بلیت به تفاهم می‌رسند و تمام آژانس‌ها موظف می‌شوند با قیمت تعیین شده بلیت‌ها را به مردم عرضه کنند اما هر زمان که به موعد و مناسبتی نزدیک می‌شویم قیمت‌ها سرناسازگاری با مردم برمی‌دارند.
هر زمان هم گلایه‌ای صورت می‌گیرد برخی‌ها آزادسازی قیمت‌ها را بهانه‌ای می‌کنند برای گرانفروشی که آژانس‌ها انجام می‌دهند.23 روز تا اربعین مانده است و قیمت‌هایی که آژانس‌ها به زائران اعلام می‌کنند 20 درصد افزایش یافته است.
مدیر یکی از آژانس‌ها که به زائران خدمات می‌دهد می‌گوید:اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما به نجف اشرف را یک میلیون و 800هزار تومان می‌فروشد.شرکت هواپیمایی العراقیه هم که ترجیح می‌دهد به زائران خود خدمات بدهد سایت فروش را برای ایرانیان باز نکرده است. سایر شرکت‌های هواپیمایی هم اعلام کردند پایان هفته یا 9 روز دیگر فروش بلیت به بغداد و نجف آغاز خواهد شد، ولی هنوز به صورت رسمی زمان عرضه بلیت‌ها مشخص نشده است لذا خیلی از متقاضیان سفر به کربلا روزانه از وضعیت عرضه قیمت‌ها سؤال می‌کنند.
آژانس‌ها قیمت دو میلیون تومان را برای پرواز به عتبات عالیات پیش‌بینی می‌کردند و می‌گفتند: امسال متقاضی سفر به کربلا زیاد است. بدین جهت امیدواریم شرکت‌ها، هواپیماهای بیشتری را برای این مسیر در نظر بگیرند تا قیمت‌ها سیر صعودی به خود نگیرد. یکی دیگر از آژانس‌ها اظهار داشت: بلیت‌های عتبات عالیات به‌صورت چارتر است لذا همین امر باعث می‌شود تا قیمت‌ها بالا برود. البته سازمان هواپیمایی و سازمان حمایت برای آنکه گرانفروشی صورت نگیرد و مردم با قیمت‌های مصوب بلیت خریداری کنند شماره تماس‌هایی داده اند.بر این اساس روز گذشته با هر دو شماره تماس گرفتیم.وقتی به داخلی شکایات مردمی وصل شدیم تنها آهنگ انتظار را شنیدیم وخط قطع شد.
با هرگونه تخلفی برخورد می شود
حال با توجه به این اخبار و نگرانی مردم از تهیه بلیت رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعیین نرخ بلیت پرواز برای ایام اربعین حسینی، گفت:‌ با هرگونه تخلفی در خصوص فروش بلیت خارج از قیمت‌های تعیین شده بشدت برخورد می‌شود.مطابق توافق صورت گرفته میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی نرخ پروازها برای ایام اربعین امسال از 13تا 22 آبان‌ تعیین شده است.‌بر این اساس قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-نجف و تهران-بغداد-تهران یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است. وی با بیان اینکه نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد - نجف - مشهد و مشهد - بغداد -نجف یک میلیون و 500هزار تومان و قیمت پرواز یکطرفه تهران و مشهد به مقاصد نجف و بغداد به ترتیب 600 هزار و 750 هزار تومان است، افزود:‌ هرگونه فروش خارج از نرخ اعلام شده تخلف است و در صورت ارسال شکایات از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی  www.cao.ir بسرعت به آن رسیدگی می‌شود. وی همچنین از مردم درخواست کرد فقط از نمایندگان رسمی و مجوزدار فروش، ‌بلیت پروازهای اربعین را خریداری کنند.
در این میان سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم اعلام کرد:نرخ پروازهای عتبات عالیات در ایام اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد لذا در صورت رعایت نکردن نرخ‌های تصویب شده، با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد خواهیم کرد. شایان ذکر است که شماره تلفن 66078700 سازمان هواپیمایی کشوری و 124 سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت و رسیدگی به شکایات هموطنان در این زمینه خواهد بود.
کد N1779977

وبگردی