آفتاب

ارتقاء فناوری شبکه ارتباطی جایگاه‌های سوخت و مرکز داده

ارتقاء فناوری شبکه ارتباطی جایگاه‌های سوخت و مرکز داده

شرکت مخابرات ایران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه نمایشگاه تلکام 2017 تفاهم‌نامه‌ای را به منظور ارتفا فناوری شبکه ارتباطی جایگاه‌های سوخت و مرکز داده امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شرکت مخابرات ایران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه نمایشگاه تلکام 2017 تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن خدمات ارتباطی برای 3 هزار و 700 جایگاه عرضه سوخت و انتقال اطلاعات به مرکز داده در دستور کار قرار گرفت. این تفاهم نامه توسط رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و  مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به امضا رسید.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در توضیخ تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت:  در حال حاضر تمامی مراکز سوخت کشور به مرکز داده متصل هستند اما فناوری فعلی دیگر پاسخگوی نیاز جایگاه‌های سوخت نیست و از این رو نیاز به ارتقاء فناوری ضروری شده است.

سراییان ادامه داد: اکنون با ارتقای فناوری موجود در جایگاه‌های سوخت کشور سرویسی پایدار و امن برای انتقال اطلاعات 3 هزار و 700 مرکز سوخت به مرکز داده فراهم می‌شود که نسبت به موقعیت مکانی این ارتقای فناوری مبتنی بر فیبر نوری یا بستر مسی توسعه پیدا می‌کند. همچنین تجهیز جایگاه‌های سوخت به فناوری FTTH در دست بررسی است تا علاوه بر انتقال اطلاعات جایگاه‌های عرضه سوخت به مرکز داده، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و اطلاعات ترافیکی نیز از طریق جایگاه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد تا بدین‌وسیله سیستمی هوشمند و پایدار ایجاد شود.

وی درباره مزایای این طرح تاکید کرد: دریافت اطلاعات منسجم از جایگاه‌های پخش سوخت، امکان تحلیل رفتار مردم، میزان فروش، میزان موجودی و کمبود موجودی از جمله مزایای ارتقای فناوری موجود در جایگاه‌های سوخت کشور است.

کد N1779939

وبگردی