آفتاب

پیروزی حزب حاکم ونزوئلا در انتخابات فرمانداری‌ها

پیروزی حزب حاکم ونزوئلا در انتخابات فرمانداری‌ها

حزب حاکم ونزوئلا در انتخابات فرمانداری‌های این کشور از مجموع ۲۳ ایالت در ۱۷ ایالت به پیروزی دست یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب سوسیالیست ونزوئلا به رهبری «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور توانست در انتخابات فرمانداری‌های این کشور به پیروزی دست پیدا کند.

بر همین اساس حزب مادورو موفق شد از مجموع ۲۳ ایالت موجود در ونزوئلا در ۱۷ ایالت به پیروزی دست پیدا کند.

مادورو هرگونه تشکیک در نتایج این انتخابات که با توجه به اعتراضات گسترده مخالفان وید ر ماه‌های اخیر که به نظر می‌رسید حزب مخالف دولت نتایج بهتری به دست آورد را رد کرد. 

بیش از ۱۸ میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن در ۱۳ هزار و ۵۵۹ حوزه رای گیری بودند و رای دهندگان از میان ۱۹۷ نامزد فرمانداران را برگزیدند. این دومین انتخابات در ونزوئلا در سال جاری میلادی پس از انتخابات مجلس موسسان است. 

این مجلس در اوج بحران‌های سیاسی و اقتصادی ونزوئلا به دستور «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور تشکیل شد و انتقادهای بسیاری را متوجه او ساخت. بسیاری از متحدان مادورو از جمله همسر و فرزند او به عضویت در این مجلس درآمدند که به سرعت اختیارات پارلمان ونزوئلا را که در کنترل احزاب مخالف دولت بود، سلب کرد.

ونزوئلا در ماه‌های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.

 با این حال مادورو تاکنون از استعفا خودداری و آمریکا و متحدانش را به تلاش برای کودتا و براندازی دولتش متهم کرده است.

کد N1779877

وبگردی