آفتاب
در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

شیعه و سنی متحدتر از همیشه/ اتحاد باعث شکست آمریکا می شود

شیعه و سنی متحدتر از همیشه/ اتحاد باعث شکست آمریکا می شود

زاهدان - وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان سال هاست که نمونه جهان اسلام است اما اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا جدیدترین موضوعی است که باعث شده این وحدت پررنگ تر از گذشته نمایان شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - جواد قنبری: مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان سال ها است که با اتحاد و یکدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و صحبت کردن از وحدت در میان این مردم موضوع جدیدی نیست.

اما دشمنان نظام اسلامی طی این سال ها همواره سعی داشته و دارند تا به بهانه های مختلف این وحدت را مخدوش کنند که خوشبختانه همیشه تیرشان به سنگ خورده و مردمان این دیار اعم از شیعه و سنی نشان داده اند که هیچ چیز نمی تواند در میان آن ها اختلاف بیندازد.

اما جدیدترین موضوعی که باعث شد تا وحدت در پایتخت وحدت ایران اسلامی بار دیگر پررنگ تر شود مربوط به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا است وی سعی داشت به نوعی خود را در کنار مردم قرار دهد و از سوی آن ها صحبت کند، اما مردمان هوشیار ایران اسلامی با هر نوع تفکر و عقیده و مذهبی بار دیگر نشان دادند که به هیچ عنوان اجازه دخالت دشمنان در امور کشور خود را نمی دهند.

از همین رو خبرنگار مهر، به سراغ تعدادی از بزرگان، معتمدین مسئولین و مردم استان سیستان و بلوچستان رفت تا نظر آن ها را در این خصوص جویا شود.

امروز همه دنیا می دانند که تروریست های واقعی چه کسانی هستند

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اظهارات اخیر ترامپ موضوع جدیدی نبود زیرا آمریکایی ها همواره نشان داده اند که به هیچ چیزی پایبند نیستند و همواره پیمان شکن هستند.

مولوی عبدالغنی دهانی افزود: این اظهارات بار دیگر ثابت کرد که سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید به دولت آمریکا اعتماد کرد، چقدر صحیح و کارشناسانه است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت عدم اعتماد به دولت آمریکا تاکید داشته و دارند بنابراین مردم و مسئولین باید همواره هوشیار باشند.

وی گفت: ملت ایران ملتی آزاده، متحد و یکپارچه است که هیچ وقت زیر بار سلطه زور نرفته است که نمونه آن هم ۸ سال مقاومت جانانه فرزندان این مرز و بوم در دفاع مقدس بود.  

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا می دانند که تروریست های واقعی چه کسانی هستند و چه کسانی هم از آن ها حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: در واقع این اظهارات رئیس جمهور آمریکا هیچ ارزشی برای هیچ کس نداشت زیرا امروز ملت ایران در دل های مردم جهان جای دارد.

وی تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران از هر زمان دیگری متحدتر است زیرا ملت ایران از هر حزب و جناحی که باشند در  برابر دشمنان با هم متحد و یکپارچه می‌شوند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان هستند.  

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب ملت ایران جای دارد

امام جمعه شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سخنان سخیف، گستاخانه و بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا اوج کینه توزی و ضعف او را در برابر اراده قوی ملت ایران را نشان داد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: ملت ایران همواره به دنبال وحدت، همدلی و صلح در تمامی جهان است و حمایت از محرومان و مستضعفان در تمامی این کره خاکی از جمله شعارهای همیشگی این ملت است.

وی با اشاره به اینکه یاوه گویی های ترامپ هیچ خللی در اراده ملت بزرگ ایران ایجاد نمی کند، ادامه داد: مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل اینگونه اظهارات کاملا متحد در کنار یکدیگر قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: البته قطعا دولتمردان نیز باید به تناسب شرایط و موضع گیری های دولتمردان آمریکایی و غربی اقدام مناسب را انجام بدهند و همچون همیشه انقلابی عمل کنند.

امام جمعه شهرستان خاش تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب ملت ایران جای دارد و یقینا ملت سربلند ایران با پیروی از راه امام و شهیدان و همچنین پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باز هم به پیروزی خواهد رسید.

برجام بار دیگر نشان داد که مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه ای ندارد

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مسئولان آمریکایی پیش از این نیز چندین بار برجام را نقض کرده بودند و در واقع سخنان گستاخانه ترامپ ضربه نهایی به برجام بود از همین رو مسئولان وزارت خارجه باید پاسخی دندان شکن و محکم به این سخنان بدهند.

مولوی محمدعلی شهنوازی با اشاره به اینکه سخنان گستاخانه ترامپ نقض آشکار برجام بود، افزود: برجام بار دیگر به عنوان یک تجربه جدید نشان داد که مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید سخنان رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره و به دفعات به بدعهدی و غیرقابل اطمینان بودن آمریکایی ها اشاره کرده اند. 

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص سپاه پاسدارن نشان داد که استکبار جهانی از نیروهای این ارگان مردمی و انقلابی هراس دارد زیرا سپاه همه نقشه ها و توطئه های ننگین آنها را در نقاط مختلف دنیا خنثی کرده است.

ترامپ نسبت به مسائل دیپلماسی آشنایی ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا این کشور بیش از پیش در جامعه جهانی منزوی شود.

علیم یارمحمدی افزود: اینکه ترامپ با استفاده از عناوین جعلی برای خلیج فارس سعی دارد تا هم پیمانان خود در منطقه را راضی نگه دارد نشان دهنده عدم آشنایی وی به مسائل دیپلماسی است.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا با اینگونه اظهارات به دنبال ایجاد تفرقه و تنش در منطقه است، خاطر نشان کرد: در این شرایط مردم و دولت ها باید هوشیار باشند زیرا تنها کشورهای ناآگاه در کنار آمریکا می ایستند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما یک ملت آگاه است ادامه داد: برجام یک معاهده بین المللی چند جانبه و چند وجهی است  و تمام کشور های ۵+۱ در این معاهده قرار دارند و قطعا دولت آمریکا به تنهایی نمی تواند آن را نقض کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به سخنان ترامپ علیه سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه یک نیروی مردمی است و تجربه نشان داده که دولت آمریکا هر زمانی که برای مقابله برنامه ای نداشته بهانه ای علیه سپاه پاسداران ایجاد کرده است.

اتحاد ملت ایران باعث شکست آمریکایی ها است

نماینده مردم زابل در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور آمریکا چند موضوع را دنبال می‌کند که یکی از این موضوعات اختلاف افکنی میان ملت و مسئولین است.

حبیب الله دهمرده با اشاره به لزوم اتحاد ملت افزود: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند چیزی که همواره باعث شکست آنان شده اتحاد ملت ایران است و تا زمانی که این وحدت وجود داشته باشد همه گزینه های روی میز بی معنی است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا و ایادی آن در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به این انقلاب همه راه‌ها را از جمله جنگ و کودتا تجربه کرده اند تا بتوانند نفوذ ایران را در منطقه از بین ببرد اما همه این راه‌ها به بن بست ختم شده است.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی در وحدت کلمه است، خاطر نشان کرد: البته دولتمردان نیز باید هوشیار باشند و با قدرت کامل در مقابل زیاده خواهی های دولت آمریکا ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: اظهارات ترامپ نشان داد که آمریکا از نفوذ ایران در منطقه عصبانی است و به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: البته این اظهارات مسئله جدیدی نیست زیرا دولت آمریکا سال ها است که دشمنی خود با ملت ایران را از راه های مختلف نشان داده است.

البته این تنها گوشه ای از عکس العمل های مردم مسلمان استان سیستان و بلوچستان در مقابل اظهارات رئیس جمهور آمریکا بود زیرا در واقع همه مردم استان اعم از شیعه و سنی و همچنین طوایف با صدور بیانیه ها و همچنین مصاحبه های مختلف خشم و انزجار خود از دولت آمریکا و همچنین حمایت خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان دادند.

اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که استکبار جهانی بار دیگر متوجه شد که به هیچ عنوان نمی تواند در میان صفوف به هم پیوسته مردم مسلمان ایران اختلاف بیندازد.

کد N1779645

وبگردی