آفتاب

راهپیمایی اربعین باید به یک مناسبت جهانی تبدیل شود/ تاکنون ۵۰۰ هزار ویزا صادر کردیم

راهپیمایی اربعین باید به یک مناسبت جهانی تبدیل شود/ تاکنون ۵۰۰ هزار ویزا صادر کردیم

سفیر عراق در ایران گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار ویزا صادر کردیم و انتظار داریم تعداد زائران بیشتر از سال گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «راجح صابر عبود الموسوی» سفیر عراق در ایران در مراسم فعالان راهپیمایی اربعین که از صبح امروز در وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما سعی داریم از این راهپیمایی، یک مناسبت جهانی بسازیم و برای اینکه به یک مناسبت جهانی تبدیل شود، باید نکاتی که رییس ستاد اربعین تاکید کردند را به خوبی اجرایی کنیم تا زیارت موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه با چالش‌های بزرگی مواجه است و اجرای منظم این مناسبت می‌تواند جواب محکمی باشد برای دشمنانی که می‌خواهند منطقه را تهدید کنند، گفت: این مناسبت سبب می‌شود دشمنان قبل از اینکه بخواهند به منطقه‌ای تجاوز کنند، صدبار قبل از آن فکر کنند؛ پس باید به شکل راهبردی و عمیق به این مناسبت (راهپیمایی اربعین) فکر کنیم. جهانیان می‌بینند که ما با پای برهنه و با دست خالی به کربلا می‌رویم و نه دنبال جنگ هستیم و نه شورش.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که خادم زوار خصوصا خادم برادران ایرانی باشیم، افزود: کشور عراق ۱۲ دفتر کنسولگری موقت را ایجاد کرد که این حرکت بی‌نظیر است. این موضوع جایگاه برادران ایرانی را نزد ما نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند جواب خوبی باشد برای کسانی که درباره  روابط ایران و عراق پرس‌وجو می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه هر ساله حدود ۳ میلیون زائر ایرانی در عراق داریم که این نشان‌دهنده روابط خوب ایران و عراق است، ادامه داد: حضور میلیون‌ها زائر پیامی برای دشمنان است که به مقدسات ما توهین می‌کنند.

سفیر عراق در ایران اضافه کرد: ما در شهر کوچک کربلا از ده‌ها میلیون زائر استقبال می‌کنیم و به قول رهبر انقلاب این یک معجزه است. در واقع یک دست الهی در اربعین است. ما خانه‌هایمان را به روی هم زوار به خصوص ایرانیان باز می‌کنیم.

«راجح صابر عبود الموسوی» با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق گفت: دشمنان سعی کردند از طریق جنگ تحمیلی میان ایران و عراق مشکلاتی ایجاد کنند، اما الان همبستگی خوبی وجود دارد و بارها تاکید کردم  حکمتی در این است که ایران در جوار عراق قرار گرفته است.

وی افزود: دشمنان سعی دارند ملت مسلمان را از منبع قدرتش یعنی ایران دور کنند. همیشه تهمت تروریست به ایران می‌زنند چون همیشه نقشه‌های شوم و توطئه‌های آن‌ها را برملا کرده است. باید به دشمنان ثابت کنیم که همبستگی داریم.

«راجح صابر عبود الموسوی» ادامه داد:  ما ۱۲ کنسولگری موقت را علاوه بر ۴ کنسولگری ثابت، ایجاد کردیم که شبانه‌روز کار می‌کنیم و این توانایی را داریم که روزی ۲۰۰ هزار تا حتی ۱ میلیون ویزا صادر کنیم.

سفیر عراق در ایران تصریح کرد: معتقدم از سال‌های قبل هماهنگ‌تر و با برنامه‌تر خواهیم بود. خواهش می‌کنم که زائران زودتر برای دریافت ویزا مراجعه کنند و کار را به دو هفته آخر موکول نکنند. تاکنون ۵۰۰ هزار ویزا صادر کردیم و انتظار داریم تعداد زائران بیشتر از سال گذشته باشد. امسال ۱ ماه اقامت برای زائران در نظر گرفته شده است.

کد N1779607

وبگردی